Sklep Play uciążliwe reklamy

Sklep Play zmienia się z myślą o graczach mobilnych

2 minuty czytania
Komentarze

Google ogłosiło, że wprowadziło wizualną przebudowę Sklepu Play. Odświeżony interfejs powinien ułatwić polowanie na aplikacje dla dwóch miliardów aktywnych miesięcznie użytkowników sklepu z aplikacjami. Szczególnie dla graczy mobilnych. Sklep rozróżnia teraz między aplikacjami i grami. Jest to prawdopodobnie odpowiedzią na wzrost znaczenia gier mobilnych. Stanowią one 33 procent instalacji aplikacji, według raportu opublikowanego tego lata przez App Annie. Mimo że pozornie stanowią mniejszość, to aż 74 procent wydatków konsumentów na aplikacje jest przeznaczonych właśnie na gry.

Sklep Play z myślą o grach

Sklep Play z myślą o grach

Google Play wprowadził ostatnio inne zmiany, aby dostosować się do potrzeb graczy. Niedawno uruchomiło nową stronę docelową dla twórców gier. Jest ona wypełniona przewodnikami, narzędziami i innymi zasobami. W zeszłym roku otworzyło Instant App tech na gry mobilne, które pozwoliły użytkownikom Androida grać w gry przed ich zakupem. Oprócz aplikacji i gier istnieją również oddzielne kategorie filmów i książek. To już jednak znamy od dłuższego czasu. Użytkownicy korzystający Sklepu Play za pomocą urządzenia mobilnego zauważą również nowy pasek nawigacyjny na dole. Jest też nowa nawigacja na tabletach i systemie operacyjny Chrome OS.

Zobacz też: Tak Google zabija witryny – mniej niż połowa użytkowników klika wyniki wyszukiwania

Wielu z was może mi zwrócić uwagę, że nowy wygląd sklepu funkcjonuje już od jakiegoś czasu. Jednak dopiero od teraz jest on oficjalny.

Aby poprawić ogólne wrażenia ze sklepu, jesteśmy podekscytowani wprowadzeniem kompletnego projektu graficznego. Dostosowując się do języka projektowania materiałów, wprowadzamy kilka aktualizacji skierowanych do użytkownika. Wszystko to, aby zapewnić czystszy, bardziej ekskluzywny sklep, który poprawia odkrywanie aplikacji i dostępność dla naszego zróżnicowanego grona użytkowników.

— napisał Boris Valusek z Google Play na blogu.

Źródło: Engadget

Motyw