Apple opóźnia zmianę zasad dotyczących aplikacji dla dzieci

mm Paweł Maretycz Newsy 2019-08-21

Podczas targów WWDC na początku tego roku firma Apple ogłosiła, że aplikacje dla dzieci nie będą już mogły korzystać z reklam i narzędzi analitycznych stron trzecich. Miał to być środek ochrony prywatności w użytkowników docelowych. Techniczny gigant miał wdrożyć nowe zasady we wrześniu. Jednak teraz odkłada te zmiany, zgodnie z The Washington Post. Apple powiedział, że planuje opóźnić zmiany zasad. To jednak nie oznacza, że się wycofuje ze swojej decyzji.

Apple opóźnia zmianę zasad dla aplikacji

Apple opóźnia zmianę zasad dla aplikacji

Rzecznik firmy Fred Sainz powiedział, że niektórzy deweloperzy proszą Apple o wyjaśnienia zasad dla nich. Chcą wiedzieć, jak mogą zapewnić, że są one zgodne z wytycznymi i to, jakie praktyki są i nie są dozwolone. Gigant obecnie jest zajęty wyjaśnianiem wszelkich wątpliwości i nieścisłości. Na przykład: nowe zasady nie oznaczają, że aplikacje dla dzieci nie mogą w ogóle zbierać danych. Deweloperzy sami mogą nadal zbierać dane o użytkownikach, a Apple nie może kontrolować, kto je widzi.

Zobacz też: Samsung Account: Wszystko, co musisz wiedzieć

Planowane przez Apple zmiany w regułach nie sprawdziły się w przypadku niektórych programistów. Stwierdzili oni, że Apple powinno wymagać od wszystkich aplikacji dla dzieci używania wstępnie sprawdzonych reklam i analiz zamiast tego. Usuwając ich zdolność do wyświetlania reklam, programiści, którzy polegają na nich jako źródle zarobku, musieliby znaleźć nowe sposoby generowania dochodów. Twórcy aplikacji martwią się również o to, jak Apple będzie egzekwować nowe zasady. Firma nawet nie zawsze mówi im, dlaczego ich aplikacje są odrzucane lub usuwane z App Store.

Źródło: Engadget






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x