Spectacles 3 – inteligentne okulary od Snapchata teraz dla bogatszych

Łukasz Pająk Newsy 2019-08-13

Czy Snapchat już umarł? Zdania są podzielone. Z jednej strony uważa się, że Snap powoli znika, ale z drugiej stale rośnie popularność w Sklepie Play, jak i same wyniki finansowe są coraz lepsze. W momencie, gdy firma wypuściła w 2016 roku swoje inteligentne okulary, nikt nie liczył na to, że odniosą sukces. Dzisiaj też ciężko stwierdzić, aby były one hitem sprzedaży, chociaż wszystko zależy od punktu siedzenia. Niemniej właśnie poznaliśmy Spectacles 3, które skierowane są w teoretycznie inną grupę odbiorców — przede wszystkim z większym portfelem.

Snap Spectacles 3 mają teraz więcej aparatów, ale też dwa razy wyższą cenę

Skoro już tak wspominam o cenie, to nietypowo od niej zacznijmy. Spectacles 3 kosztują 380 dolarów (około 1500 złotych). W porównaniu do poprzednika z zeszłego roku, który został wyceniony na 150 dolarów (około 600 złotych) i 130 dolarów (około 500 złotych) dla pierwszej generacji, to naprawdę duża różnica. W takim razie, co dostajemy w zamian? Na pewno nie tak wielce zapowiadaną w plotkach wirutalną rzeczywistość. W ramach wykonania pojawia się stal i włókno węglowe – wszystko uzależnione od wersji. Oczywiście największą nowością jest drugi aparat (HD), który jest w stanie rejestrować głębie, a za tym idzie obraz 3D. Tak, wszelkie efekty i nakładki teraz pojawiają się w trójwymiarze. Ostatecznie można nagrywać do 60 sekund tego typu materiału.

Zobacz też: Poznaliśmy Easter Egg z Androida Q!

W dobie, gdy większość rezygnuje z 3D, Snap poniekąd znajduje nowe zastosowanie, choć przed rozszerzoną rzeczywistość jeszcze jest daleka droga rozwoju. Czy jest to warte dodatkowego kosztu? Niekoniecznie, ale nikt nie wycofuje poprzednika, który nadal jest dostępny w sprzedaży. Tym samym następca jest równocześnie otwarciem się Spectacles na bardziej wymagającą grupę docelową.

Źródło: The Verge



x