Samsung a wojna handlowa Chin i USA

Jeden z największych rynków na świecie nie jest zbyt łaskawy dla Samsunga

2 minuty czytania
Komentarze

Samsung nadal dominuje na światowym rynku smartfonów i nadal jest wiodącą marką smartfonów. Jednak wyniki firmy na rynku chińskim raczej nie należą do zadowalających. Według nowego raportu opublikowanego przez firmę badawczą Strategy Analytics udział Samsung Electronics w rynku smartfonów w Chinach w drugim kwartale tego roku spadł do mniej niż 1%. Ten spadek sprzedaży Samsunga w Chinach przypisuje się wpływowi chińskich marek, jak również coraz większej liczbie chińskich użytkowników wybierających marki krajowe. W II kwartale 2019 roku południowokoreański gigant sprzedał w Chinach około 700 000 sztuk, co stanowi zaledwie 0,7 procent udziału w rynku.

Wyniki Samsunga w Chinach — 2Q 2019 roku

Samsung chiny wyniki 2Q 2019

Rynek Samsunga w Chinach stale się kurczy. W 2016 roku firma miała 4,9% udziału w rynku, który spadł do 2,1% w 2017 roku. W ubiegłym roku udział ten wynosił poniżej 1 proc. Jednak raporty wskazują, że w I kwartale 2019 roku udział firmy w rynku chińskim wzrósł do 1,1%. Z drugiej strony Samsung pozostaje niekwestionowanym liderem w zakresie globalnej sprzedaży smartfonów. Licząc globalną sprzedaż w II kwartale 2019 roku, Samsung Electronics zajął pozycję lidera z 76,3 mln sztuk smartfonów, z udziałem w rynku na poziomie 22,3 procent. Huawei sprzedał 58,7 mln smartfonów, zajmując drugie miejsce na rynku, mając udział w wysokości 17,2 procent. Apple zajmuje trzecie miejsce z udziałem w rynku wynoszącym 11,1% i 38 milionami smartfonów. Xiaomi i Oppo uplasowały się na czwartym i piątym miejscu. Osiągnęły wyniki wynoszące odpowiednio 32 miliony i 29,8 milionów, z udziałem w rynku wynoszącym 9,4 procent i 8,7 procent.

Zobacz też: Masz smartwatcha od Fossila? Firma ma dla Ciebie niespodziankę

Jednak na rynku chińskim Huawei jest liderem na rynku z udziałem 37,3 procent i 37,3 mln sztuk urządzeń. Oppo zajmuje drugie miejsce z udziałem w rynku wynoszącym 19,7 procent. Udział w rynku Vivo osiągnął 18,5 procent, zajmując trzecie miejsce. Natomiast Xiaomi zajmuje czwarte miejsce, z udziałem w rynku wynoszącym 12%. Te cztery marki stanowią 85 procent udziału w rynku smartfonów w Chinach.

Źródło: Gizmochina

Motyw