Strona główna > Newsy > Sprzedaż Sony dramatycznie niska — już nikt nie chce Xperii?
Niedawno Paweł poinformował Was o tym, że Sony i LG nie radzą sobie najlepiej. To oczywiście wniosek po wstępnym podsumowaniu drugiego kwartału i sprzedaży smartfonów tych firm. Z racji, że LG jest jeszcze w czołówce, to ogólne wyniki w tym okresie wspominają o Koreańczykach. W przypadku Japończyków już tak dobrze nie jest. Powiem więcej, jest fatalnie i chyba nikt się nie spodziewał tak kiepskich wyników.
Sprzedaż smartfonów Sony leci drastycznie w dół
W ramach podsumowania sprzedaży Sony po pierwszym kwartale dowiedzieliśmy się, że Japończycy zmieniają swój cel na bieżący rok księgowy. Firma chce sprzedać 5 milionów urządzeń do końca marca 2020 roku i… miniony kwartał w tym na pewno nie pomoże. Powyższy wykres dobitnie pokazuje, że nawet na samym początku przygody z Androidem było lepiej – w końcu 2010 rok to czasy Xperii 10, ale w ramach marki Sony Ericsson. Niemniej to nie ma być kolejny wpis, który będzie analizował błędy Japończyków i szukał przyczyn tak drastycznego spadku sprzedaży. Teoretycznie może być już tylko lepiej, bo firma w końcu zdecydowała się wprowadzcić do sprzedaży Xperię 1, ale czy to wystarczy?
Zobacz też: Disney+, HBO GO, Netflix — wybór jest ogromny.
Oczywiście przekonamy się o wszystkim za trzy miesiące. Jedno jest pewne – Sony nie chce już wracać na sam szczyt i zaczyna skupiać się na wybranych rynkach. Tym samym sprzedaż teoretycznie nie będzie rosnąć, ale powyższe wyniki nadal nie zwiastują nic dobrego.
Źródło: GSM Arena
Łukasz Pająk
Wieczny student informatyki, ale inżynier, niedoszły żołnierz, pasjonat mobilnych technologii, motoryzacji i broni, jeden z nielicznych fanów polskiej koszykówki.