Spotify wstrzymuje reklamy polityczne

Spotify postawiło na podcasty, co w końcu zaczyna im się odpłacać

2 minuty czytania
Komentarze

Spotify to przede wszystkim obecnie największy i najpopularniejszy na świecie muzyczny serwis streamingowy. Nie każdy jednak wie, że na platformie znajdziemy też podcasty, w które jakiś czas temu Spotify sporo zainwestowało. Wygląda na to, że inwestycja wreszcie zaczyna im się odpłacać. Coraz więcej osób przekonuje się do wspomnianych podcastów.

Inwestycje Spotify w podcasty zaczynają się odpłacać

spotify

Coraz więcej osób zaczyna słuchać podcastów na Spotify, co firma ujawniła niedawno w swoim raporcie. Wzrost jest naprawdę imponujący, bo od ostatniego kwartału liczba użytkowników słuchających podcastów na wspomnianej platformie wzrosła aż o ponad 50%. Z kolei od początku roku baza słuchaczy podcastów niemal się podwoiła. Jakby tego było mało, liczba osób płacących za abonament Premium także urosła – o 9%, do 108 milionów (w porównaniu do poprzedniego kwartału). Liczba aktywnych użytkowników w miesiącu zwiększyła się do 232 milionów, co daje 7% wzrost, który znacząco przerósł oczekiwania.

Zobacz także: EMUI 9.1 trafia na kolejne 10 smartfonów Huawei i Honor

Świetne wzrosty w kategorii podcastów oznaczają, że inwestycje Spotify w końcu zaczynają się zwracać. Na początku roku firma nabyła sieć podcastów Gimlet Media i Anchor. Miesiąc później przejęła Parcast, inną sieć podcastów. W momencie przejęcia firmy Gimlet, Spotify oświadczyło, że prawdopodobnie zainwestuje jeszcze aż 500 milionów dolarów właśnie w podcasty. Dyrektor generalny firmy, Daniel Ek, powiedział wtedy, że przewiduje, iż kiedyś aż 20% odsłuchów na platformie będzie pochodziło z podcastów. Nie da się ukryć, że są to ambitne plany. Nie pozostaje nam nic innego, jak trzymać kciuki, by Spotify udało się osiągnąć swój cel.

Źródło: The Verge

Motyw