Motorola wraca do gry dzięki popularności Moto G

2 minuty czytania
Komentarze
Moto-G

Udział Motoroli na rynku brytyjskim w ciągu ostatnich sześciu miesięcy wzrósł z prawie zera do ponad 6%, głównie dzięki popularności modelu Moto G. Według najnowszych danych dotyczących sprzedaży smartfonów agencji Kantar Worldpanel COMTECH, firma należąca do Lenovo trafiła idealnie w specyficzną grupę odbiorców. Mowa tutaj o ludziach młodych w wieku od 16 do 24, którzy generalnie pochodzą z mniej zamożnych sfer, a ich roczne zarobki nie przekraczają 20 tys. funtów.

„Motorola nie była oficjalnie dostępna na rynku europejskim przed wdrożeniem Moto G w listopadzie ubiegłego roku, a mimo to model ten pozwolił firmie osiągnąć pułap 6% wszystkich sprzedanych smartfonów w Wielkiej Brytanii”, powiedział Dominic Sunnebo, dyrektor strategiczny w Kantar Worldpanel COMTEC.

„Jest to bardzo dobry przykład, jak wysokiej jakości budżetowy model jest w stanie zakłócić dotychczasowy porządek na rynku. Schemat ten nie jest odosobniony. To samo możemy zauważyć we Francji z modelami Wiko, które posiadają 8,3% rynku oraz Xiaomi w Chinach z udziałem 18,5%”.

Sunnebo dodaje, że konsumenci są znacznie bardziej wyedukowani technologicznie niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Oznacza to, że ​​w coraz większym stopniu opierają się na recenzjach w internecie i cenie urządzenia w stosunku do oferowanych przez nie możliwości w podejmowaniu decyzji o zakupie. Ma to także odzwierciedlenie w sposobie składania zamówień, gdyż blisko 48% wszystkich sprzedanych Moto G została zamówiona w sklepach internetowych.

Sukces Motoroli pomógł Androidowi pozostać najpopularniejszym mobilnym systemem operacyjnym w Europie z udziałem 68,9% rynku, pozostawiając Apple drugą lokatę z udziałem 19% i  trzecią Windows Phone z 9,7%. Wyraźnie widać to na przykładzie badanego rynku brytyjskiego, gdzie w na początku lutego 70% wszystkich sprzedanych smartfonów pracowało na Androidzie, a teraz udział ten wynosi 86%, co w głównej mierze zawdzięcza się tanim modelom konkurencyjnym dla Nokii z serii Lumia oraz iPhone C, w tym także Moto G.

Źródło: telegraph.co.uk, kantarworldpanel.com

Motyw