LG stawia na innowacyjność

Sony i LG radzą sobie coraz gorzej – wyniki po drugim kwartale

Newsy

LG i Sony mają ze sobą wiele wspólnego. Niegdyś byli to liczący się gracze na rynku smartfonów. Dziś pod tym względem są cieniami samych siebie. Obydwie firmy, mimo że robią dobrą minę do złej gry, radzą sobie na tym poletku coraz gorzej. Wystarczy spojrzeć na ich wyniki.

Problemy Sony i LG na rynku smartfonów

Problemy Sony i LG na rynku smartfonów

Nie przegap
AppGallery zamiast Sklepu Play – jak wygląda użytkowanie na co dzień?
huawei appgallery sklep play zastepstwo
Huawei Mobile Services to zbiór wielu usług od firmy z Państwa Środka, które mają odmienić czystego Androida. Wśród dostępnych dodatków jednym z podstawowych jest tytułowe AppGallery, a więc sklep Huawei z grami i aplikacjami. Naturalnie jest to odpowiednik Sklepu Play, bez którego wiele osób nie widzi sensu korzystania z Robocika. Oczywiście jest to zbyt daleko […]

Pomimo księgowania rekordowych wyników finansowych przez LG, dział mobilny ma problem. Drugi kwartał i pierwsza połowa przychodów i zysku operacyjnego za rok 2019 w wysokości 559,4 mln dolarów to głównie zasługa silnej sprzedaży sprzętu AGD. Natomiast wyniki LG Mobile nadal są mocno poniżej oczekiwań. Przychód w wysokości 1,38 mld USD oznacza spadek o 21,3% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Jest to jednak wzrost o 6,8% w stosunku do poprzedniego kwartału. Firma wini za te wyniki stagnację popytu w całym sektorze oraz kontynuowanie agresywnej polityki cenowej przez chińskie marki. Dalsza poprawa spodziewana jest w III kwartale. Wtedy to na rynek trafią nowe produkty. Zwiększyć ma się także popyt na smartfony 5G.

Zobacz też: Blokada alkoholowa dla pijanych kierowców: fakty

Podobna historia ma miejsce w firmie Sony. Sprzedaż w dziale Produktów Elektronicznych i Rozwiązań, w którym smartfony stanowią obecnie część kwoty 776 mln USD. Oznacza to 15% spadek w stosunku do poprzedniego roku. Japońska firma przypisuje słabe wyniki nie tylko spadkowi sprzedaży smartfonów. Winę ponoszą także spadki w segmencie telewizorów i aparatów cyfrowych. Warto zaznaczyć, że są to obszary, w których Sony zazwyczaj radzi sobie lepiej. Negatywny wpływ kursu wymiany walut również przyczynił się do spadku przychodów operacyjnych, ale dział komunikacji mobilnej przynajmniej obniża koszty. Żadna z tych informacji nie jest w żaden sposób zaskakująca.

Źródło: Gizmochina






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x