Pierwsze wyniki sprzedaży Huawei za drugi kwartał – jest gorzej, ale i tak dobrze

Łukasz Pająk Newsy 2019-07-17

Nieco ponad dwa tygodnie temu zakończyliśmy połowę roku, a więc i drugi kwartał, ale też w podobnym czasie zakończyła się wojna Huawei i USA. Wiele osób jednoznacznie komentowało tę sytuację tak, że Chińczycy mogą zapomnieć o dobrych wynikach sprzedaży. Jednak przeczucia to jedno, a faktycznie wyniki to drugie. Huawei zapowiedział już, że w tym roku Samsunga nie pokona. Jednak pierwsze wyniki, przedstawiające dane sprzedaży z drugiego kwartału roku, nie są takie straszne. Z pewnością niejedna osoba będzie nimi zaskoczona.

Huawei w drugim kwartale nadal świetnie się sprzedawało

Huawei aparat

Co prawda w dwa tygodnie ciężko przygotować globalne zestawienie sprzedaży wszystkich producentów na świecie, więc na odpowiednie tabelki jeszcze musimy poczekać. Niemniej Kantar podzielił się już ciekawymi wnioskami związanymi z Huawei. Z nich dowiadujemy się, że Chińczycy zanotowali i tak lepsze wyniki, niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Jednak w porównaniu do pierwszego kwartału już tak dobrze nie jest i spadek w Europie wyniósł 1,9%. Tylko czerwiec w stosunku do maja wiązał się z 9% mniejszą sprzedażą. Straty Chińczyków zostały pokryte głównie przez Samsunga i Xiaomi, bo to właśnie do tych firm podobno przeszło najwięcej potencjalnych klientów Huawei. Niemniej ten razem z Honorem odnotował świetne wyniki w swoim rodzimym państwie, gdzie zanotował świetne 46,1% całkowitej sprzedaży smartfonów.

Zobacz też: Jak sobie poradziło Oppo Reno z wysuwanym aparatem podczas tortur.

Z wniosków Kantara, które nie dotyczą Huawei, swoje 5 minut miała też… Motorola, która zdobyła 8,1% rynku w drugim kwartale. Dużym zainteresowaniem cieszyły się tanie modele w postaci Moto E5 Play i Moto G6 Plus. W samych Stanach Zjednoczonych na szczycie nadal modele z nadgryzionym Jabłuszkiem na plecach — kolejno iPhone XR, iPhone 8 i iPhone XS Max. Na kolejnych lokatach znajdziemy Samsunga Galaxy S10+ i Galaxy S10.

 

Źródło: GSM Arena, Kantar



x