Według raportu opublikowanego przez Sensor Tower, łączna kwota wydana na aplikacje dla smartfonów w pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła prawie 40 miliardów dolarów. Kwota ta łączy w sobie wydatki zarówno w Sklepie Play, jak i App Store. W porównaniu z zakupami z ubiegłego roku stanowi to 15-procentowy wzrost w tym samym okresie. Wskazuje to, że możemy być świadkami nowego rekordu w zakresie wydatków na aplikacje.
Wydajemy coraz więcej na aplikacje
Ponadto, raport dokładnie precyzuje te dane. Według niego użytkownicy systemu iOS wydali prawie 25,5 miliarda dolarów na App Store w pierwszej połowie 2019 roku, podczas gdy użytkownicy systemu Android około 14,2 miliarda dolarów w Sklepie Play w analogicznym okresie. Co ciekawe wydaliśmy na platformie Google o około 20 procent więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. Najwięcej wydajemy jednak na gry. Głównie na mikropłatności.
Zobacz też: Apple po raz kolejny zadrwiło z Google
Jeśli zaś chodzi o programy nie będące grami to największe zyski generuje Tinder z około 497 milionów USD przychodów. Następny na liście Netflix ma niemal 20% niższe dochody, bo wynoszące 399 milionów USD. Warto dodać, że zainstalowaliśmy o 11% więcej aplikacji niż w ubiegłym roku. Mimo że iOS w tej dziedzinie odnotował spadki. W tym okresie pobrano około 56,7 miliarda aplikacji, z czego około 42 miliardów stanowiły aplikacje na Androidzie, a 14,2 miliardów na iOS. Jeśli chodzi o większość pobranych aplikacji na obu platformach, nadal przewodzą WhatsApp, Messenger i Facebook, zajmując odpowiednio pierwsze, drugie i trzecie miejsce. Na czwartym i piątym miejscu znalazły się TikTok i Instagram. Przyznam, że sam ostatnio wydaję coraz więcej w Sklepie Play. Wszystko dlatego, że na platformę pojawia się coraz więcej pełnych gier, znanych z innych platform. A jak to jest w Waszym przypadku? Kiedy ostatni raz kupiliście jakąś grę lub aplikację?
Źródło: Androidpolice