Xiaomi kończy spór sądowy z InterDigital

Xiaomi nie zwalnia. Przygotowuje się do gigantycznych inwestycji

2 minuty czytania
Komentarze

Chiński producent smartfonów Xiaomi, który już inwestuje, aby zwiększyć sprzedaż detaliczną na rodzimym rynku firmy, planuje teraz zainwestować dodatkowe 725 milionów dolarów w rozwój sprzedaży detalicznej w Chinach, aby przeciwdziałać wzrostowi Huaweia. Jak wynika z przecieków, dodatkowe 725 milionów dolarów zostanie wydane przez firmę na programy nagród dla pracowników sprzedaży i partnerów handlowych. Część z tych pieniędzy zostanie przeznaczona również na rozbudowę kanałów dystrybucji Xiaomi. W Chinach, Xiaomi zajmuje obecnie czwarte miejsce pod względem sprzedaży smartfonów, będąc w tyle za Huaweiem, Samsungiem i Apple. Zgodnie z danymi, Xiaomi posiada około 12% chińskiego rynku smartfonów w porównaniu z 34% udziałem Huaweia.

Xiaomi inwestuje w chiński rynek

Xiaomi inwestuje w chiński rynek

Sprzedaż Xiaomi spadła o niewielki procent w I kwartale 2019 roku. Z 27,8 mln sprzedanych smartfonów w I kwartale 2018 roku do 27,5 mln sprzedanych w I kwartale 2019 roku. Z drugiej strony Huawei odnotował wzrost o 41%. W przyszłości Huawei zamierza zwiększyć swoją pozycję na chińskim rynku z 34% do 50%. Dzięki temu chce wyrównać różnicę w zyskach po tym, jak firma dostała zakaz prowadzenia interesów z firmami i technologiami amerykańskimi. Xiaomi było tak skoncentrowana na swojej strategii sprzedaży internetowej na rynku chińskim, że firma powstrzymała się od rozwijania kanału sprzedaży fizycznej.

Jednakże, ucząc się na błędach, Xiaomi rozpoczął intensywne inwestycje na rynku indyjskim, aby zwiększyć swoją sprzedaż. Teraz Xiaomi jest dominującym graczem na indyjskim rynku smartfonów. Firma jednak chce się rozwijać także na swoim rodzimym rynku. Działania Xiaomi pokrywają się w czasie z problemami Huaweia związanymi z zakazem handlu. Fakt ten jednak nie do końca działa na korzyść naszego tytułowego producenta. Blokada spowodowała bowiem patriotyczną reakcję obywateli kraju, dzięki której sprzedaż urządzeń chińskiego lidera wciąż rośnie w Państwie Środka.

Źródło: Gizmochina

Motyw