Android może się liczyć w walce o wirtualną rzeczywistość

Krzysztof Fall Newsy 2014-02-16

oculus-development-kit-web

Rozwój technologiczny z roku na rok przyspiesza. Rośnie moc obliczeniowa urządzeń mobilnych, a razem z nią oczekiwania użytkowników. Producenci podzespołów opracowują coraz potężniejsze układy, które następnie wykorzystywane są do produkcji smartfonów i tabletów.

Ostatnio w branży elektronicznej rozrywki dużo mówi się na temat projektu okularów rzeczywistości wirtualnej,  Oculus Rift. Obecnie wiele animacji demonstrujących możliwości tego sprzętu wykorzystuje silnik Unity. Jest to środowisko do tworzenia trójwymiarowych animacji, które następnie mogą być uruchamiane na różnych platformach – w tym na Androidzie. Twórca tego ekosystemu – firma Unity Technologies opcjonalnie dołącza do swojego zestawu narzędzi, oprogramowanie do tworzenia na platformę Android. Wczesne efekty wykorzystania tego softu można oglądać na takich demonstracjach jak Shadowgun VR. Jeżeli dotychczasowe prace zostaną wsparte osiągnięciami Nvidii w postaci nowego potężnego układu Tegra K1, możemy doczekać się kolejnej rewolucji w branży elektronicznej rozrywki. David Helgsason – Dyrektor Zarządzający Unity Technologies – co prawda nie jest jeszcze w stanie dokładnie przewidzieć, na jakiej platformie będzie funkcjonować rzeczywistość wirtualna, ale oczekuje, że technologia ta będzie w pełni mobilna.

Jak widać Android ma potencjał na dokonanie kolejnego przełomu.

Źródło: roadtovr.com, oculusvr.com



  • LCD

    Gdzie jest Bart? Czy on to czytał? Pewnie stwierdzi ze to słaby gadżet i się nie przyjmie dopóki japko będzie nie wspierane 😛

    • Asin

      Nie ważne czy będą te okulary dla iPhona, Androida czy WP to i tak się nie przyjmą i to z prostych powodów.

      1. Cena
      Ten gadżet jest zbyt drogi. Jego cena musiałaby spaść do 100$ lub mniej. Aktualna cena(300$) to zdecydowanie za dużo jak za taki gadżet.

      2. Sterowanie
      Widziałem ten gadżet w akcji i sterowanie jest poważnym problemem.
      Człowiek choć ma wrażenie, że przeniósł się do gry, to na tym się kończy.
      Przykład:
      Niedawno został wypuszczony filmik przedstawiający wykorzystanie tych okularów podczas symulacji lotu samolotem. Jako, że nasze ręce nie są podpięte do żadnych kontrolerów to ich nie widzimy na ekranie.
      Efekt? Osoba w pierwszym momencie miała problem z znalezieniem kontrolerów.

      Do czego zmierzam. Żeby te okulary działały z smartfonami wymagane byłoby podpięcie do smartfona odpowiedniego/dnich kontrolera/ów, gdyż nie zobaczymy na ekranie smartfona co naciskamy bo go zwyczajnie nie widzimy.

      3. Brak aplikacji obserwowanych z 1 osoby
      Na Androida jak i na inne platformy mobilne prawie w ogóle nie ma aplikacji, w które gra się z 1 osoby czyli z tej dla której zostały stworzone te okulary.
      Aktualnie sa może 2-3 gry, które ten widok wspierają. Jeśli się nie mylę o Asphalt 7 i 8 posiadają ten widok ale na tym się już kończy.

      Reasumując Oculus Rift nie są i nie będą nadawały się do pracy z smartfonami.

      Jednak… jest jedno zastosowanie, które osobiście widzę, a mianowicie chodzi mi o sferyczne zdjęcia, które można wykonywać za pomocą Nexus 4 i 5. Te zdjęcia w połączeniu z Oculus Rift mogą dać niesamowity efekt, tak że osoba trzecia będzie mogła poczuć sytuację, w której był ktoś inny.

      • LCD

        Tak, masz rację. Ja tylko drażniłem nasze zwierzątko czyli trolla. Co do oculus to raczej z padem ewentualnie sterowanie na zasadzie: ekran podzielony na 4 części tak aby po omacku w niego trafić. Zobaczymy jak to się rozwinie.



x