HTC przyznaje się do błędu i zamierza bardziej skupić się na średnim segmencie

1 minuta czytania
Komentarze
s1.reutersmedia.net-web

Ostatnio wspominałem o fatalnej kondycji finansowej firmy HTC przedstawiając prognozę druzgoczącego raportu finansowego za pierwszy kwartał 2014 roku. Okazuje się jednak, że zarząd firmy doskonale zdaje sobie sprawę z sytuacji i zamierza podjąć pewne kroki mające na celu odbicie się od dna. “Naszym problemem było skoncentrowanie się na flagowcach w ubiegłym roku. Przez to ominęliśmy kawał średniego segmentu rynku” – powiedziała dla agencji Reuters współzałożycielka i szefowa HTC, Cher Wang. Po czym dodała, że firma zamierza sprzedawać więcej urządzeń w przedziale 150-300 USD równolegle nie zaniedbując produktów high-end, czyli tych kosztujących powyżej 600 USD. Pani Wang zaznacza jednak, że firma nie zamierza produkować sprzętu z najniższej półki. Zdaje sobie także sprawę z faktu, że ostatnim produktom brakowało innowacyjności. Do tego pod względem ceny urządzenia z logo HTC były mało atrakcyjne dla konsumenta. Na 53 modeli sprzedawanych w Chinach, tylko 2 kosztowały poniżej 150 USD, natomiast 21 – powyżej 500 USD.

Miejmy zatem nadzieję, że tajwański producent wyciągnie wnioski ze swojej obecnej sytuacji i będzie w stanie zaoferować więcej urządzeń w niższych cenach, ale z dobrą specyfikacją.
Źródło: reuters.com

Motyw