Pierwszy kwartał okazał się dla Xiaomi wyjątkowo udany

mm Paweł Maretycz Newsy 2019-05-22

Koniec zeszłego roku nie był zbyt udany dla Xiaomi. Firma jednak mocno pracowała nad poprawą sytuacji, co przyniosło wymierne efekty. Wyniki finansowe za pierwszy kwartał bieżącego roku są naprawdę udany i napawają producenta optymizmem na przyszłość. Firma co prawda nie ma tak dużych ambicji, jak Huawei, który chce zostać największym producentem na świecie. Z drugiej strony trzymanie się z dala od amerykańskiego rynku w świetle ostatnich wydarzeń z Huawei i wcześniejszych z ZTE okazuje się bardzo dobrą decyzją.

Wyniki Xiaomi za 1Q 2019

Wyniki Xiaomi 1Q 2019

Jeśli chodzi o wyniki, to przychody za pierwszy kwartał wyniosły 43,8 mld juanów, co daje około 24,5 miliardów złotych. W porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku wzrost wyniósł aż 27,2%. Zysk brutto wyniósł natomiast 5,2 mliarda juanów, co daje nam około 2,9 miliardów złotych. Jeśli zaś mowa o zysku netto, to jest to 3,2 miliarda juanów, czyli niecałe 1,8 miliarda złotych. Przekłada się to na ponad 20% wzrostu względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Jest to naprawdę zauważalna poprawa.

Zobacz też: Przez czternaście lat Google przechowywało niektóre hasła jako zwykły tekst

Przychody z rynków międzynarodowych wzrosły o 34,7%. Znaczna część przychodów, bo aż 27 miliardów juanów pochodzi z segmentu smartfonów, co przekłada się na 16,2% wzrost. Według danych na 31 marca 2019 roku na światowy rynek trafiło ponad 4 milionów telefonów Redmi Note 7 oraz 1,5 miliona sztuk Mi 9. Oznacza to, że większość sukcesu opiera się na tych dwóch, niezwykle udanych urządzeniach. Co ciekawe według Canalys Xiaomi zajmuje czwarte miejsce pod względem dostaw smartfonów do Europy Zachodniej, przy czym dostawy do regionu wzrosły o 115,1% względem poprzedniego roku. Do 31 marca powstało aż 480 autoryzowanych sklepów Mi Home na całym świecie. Trzeba przyznać, że wyniki Xiaomi za 1Q 2019 są naprawdę udane. Firma jednak nie zamierza na tym poprzestać i zamierza walczyć także o nowe rynki. Z tego też powodu producent zawarł umowę o współpracy z afrykańską platformą e-commerce Jumia. Pozwoli to na zdobycie większej rozpoznawalności marki w Afryce.

Źródło: Xiaomi






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x