Bardzo często się mówi, że cofamy się w rozwoju, bo zamiast używać słów, wolimy porozumiewać się obrazkami. Popularność emoji, gifów i tytułowych naklejek ma być tego dowodem i nie da się ukryć, że często jest to po prostu wygodne. Jednak Instagram postanowił pójść w inną stronę i niejako przywrócić sens słowa pisanego, a nie rysowanego. Poniekąd, ponieważ to wciąż naklejka, ale generowana do słów piosenki.
Naklejki z tekstami piosenek — oto propozycja Instagrama
Instagram is working on Lyrics Stickers pic.twitter.com/DWF1xUZBPX
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) April 19, 2019
Tak, tak, ta piosenka to już legenda, ale zauważcie, w jak ciekawy sposób został przedstawiony do niej tekst. Słowa są generowane równolegle z odtwarzanym utworem. Moja pierwsza myśl to Facebook wyprzedził Google z przemianą mowy na tekst — w końcu ten drugi zapowiedział wiele interesujących rozwiązań z tą technologią na Google I/O. Niemniej nie da się ukryć, że Instagram wciąż testuje swoje rozwiązanie, bo od około miesiąca pojawia się ono losowo u różnych użytkowników. Pojawiają się też obawy, zresztą słuszne, jak to rozwiązanie sprawdzi się w różnych gatunkach muzycznych i przede wszystkim z różnymi językami. Jak łatwo się można domyślić, nie będzie to zbyt popularne rozwiązanie w połączeniu z Disco Polo.
Zobacz też: Okulary rozszerzonej rzeczywistości, które można podłączyć do smartfona.
Nie wiemy też, kiedy Instagram planuje dokończyć testy i ostatecznie wdrożyć naklejki z tekstami piosenek. Równie dobrze mogą się one nigdy nie urzeczywistnić, ale jest to na tyle prosta nowość, że użytkownicy nie powinni długo czekać.
Źródło: The Verge