Filtrowanie treści w Android Market

1 minuta czytania
Komentarze
market-bag-intl4

Na konferencji Google IO 2011 zapowiedziano wiele zmian w Markecie, które zostały opisane tu i tu. Jedna ze zmian – filtrowanie treści (ang. content filtering), niedawno ujrzała światło dzienne. Opcja ta jest dostępna poprzez Menu->Ustawienia i pozwala na blokowanie wybranych typów aplikacji, by odciąć, a przynajmniej utrudnić, dostęp do nich najmłodszym. Zapisane ustawienia można zabezpieczyć ustawiając PIN. Taki typ ochrony rodzicielskiej jest zawsze mile widziany, bo tak wiele swobody, ile daje Android, w rękach dziecka lub niedojrzałego nastolatka może być niekorzystne. Teraz każdy rodzić może z czystym sumieniem wychowywać nowe pokolenie w duchu Androida. Z drugiej strony, inne praktyki, o których odchodzą wieści zza oceanu, takie jak odgórne blokowanie aplikacji do udostępniania sieci (ang. tethering) są nie do przyjęcia i głośno mówimy im NIE!

Poniżej screeny: 

market-content-filtering
źródło: wł.

Motyw