TORC

Microsoft sprawi, że nie tylko zobaczysz obiekty w VR, ale też ich dotkniesz

1 minuta czytania
Komentarze

Microsoft ogłosił Touch Rigid Controller (TORC), czyli kontroler, który przyniesie prawdziwą rewolucję w odbiorze wirtualnej rzeczywistości.  Wszystko dlatego, że może on naśladować dotykowe sprzężenie zwrotne obiektów 3D.

TORC, haptyczny kontroler od Microsoftu

Opracowany we współpracy z Kaist, narodowym uniwersytetem badawczym w Korei Południowej, TORC składa się ze sztywnej skorupy, która nie posiada widocznych ruchomych części, ale może dostarczać bogatego sprzężenia zwrotnego i umożliwia wysoki poziom zręczności i percepcji zgodności podczas manipulowania obiektami wirtualnymi. Obecna wersja urządzenia ma być trzymana pomiędzy kciukiem a dwoma palcami, więc symulowane obiekty muszą być dość małe. Pozwoli on również ludziom obracać wirtualny obiekt, przesuwając kciuk, gdy palce przytrzymują go w miejscu. W trakcie tej czynności renderowane wibracje pozwalają palcom odczuć właściwości obiektu, takie jak tekstura i pseudo-zgodność. Oznacza to, że Microsoft stworzył kontroler haptyczny o bardzo dużym potencjale.

Zobacz też: Google Pixel 3a i Pixel 3a XL – co te modele wyróżni? Już wszystko jest jasne

Inne aspekty TORC pozwolą ludziom podnieść obiekty i mieć bardziej bezpośrednią kontrolę nad swoimi działaniami w doświadczeniach VR. Obecnie korzystając z VR, musimy manipulować obiektami za pomocą kontrolerów, które nie dają nam doświadczenia bycia w wirtualnym świecie. Microsoft chce, aby TORC sprawiał wrażenie, że ktoś bezpośrednio wchodzi z nim w interakcję. Jest to kolejny krok w ptóbie uczynienia witualnej rzeczywistości bardziej rzeczywistą. Microsoft zademonstruje TORC na konferencji ACM CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, która odbędzie się w dniach 4-9 maja w Glasgow.

Źródło: tomshardware

Motyw