Spotify wydaje miliony, aby stać się głównym graczem na rynku podcastów. Dziś mamy spojrzenie na to, jak może zacząć promować programy: umieszczając sugerowane odcinki w algorytmicznie wygenerowanych listach odtwarzania.
Spotify podcasty
Spotify appears to have a new (?) algorithmic playlist for morning commutes that mixes news podcasts and music, but all the podcasts are in a foreign language? pic.twitter.com/8HZyq6Ji3J
— dan seifert (@dcseifert) May 1, 2019
Jednemu z użytkowników serwis umieścił kilka krótkich odcinków podcastu umieszczonych obok spersonalizowanych sugestii muzycznych w liście odtwarzania przeznaczonej do jazdy do pracy. Jak widać, funkcja wciąż nie działa najlepiej, ponieważ sugerowane podcasty były w języku portugalskim. Jest on jednak zupełnie obcy dla tej osoby. Jasno to sugeruje, że są to dopiero pierwsze testy i opcja ta wciąż jest na wczesnym etapie rozwoju. Spotify wciąż nie posiada szeroko dostępnego narzędzia rekomendacji dla podcastów, więc to może dać nam podgląd na to, jak będzie to wyglądało w przyszłości. W tym roku Spotify planuje wydać 500 milionów dolarów na przejęcia związane z przemysłem podcastów. Do tej pory gigant zakupił sieci Gimlet Media i Parcast. Niewiele się jeszcze zmieniło, ale firma zasygnalizowała, co planuje zrobić z tymi podmiotami: chce budować produkty reklamowe i zgromadzić bogatą kolekcję podcastów wysokiej jakości.
Zobacz też: Sprzedaż smartfonów w pierwszym kwartale – Huawei pewnie zmierza na tron
Algorytmiczna playlista, która przechodzi przez muzykę i rekomendacje podcastów, to produkt, którego debiut Spotify spodziewamy się zobaczyć. Biorąc pod uwagę sukces Discover Weekly Playlist, podobna funkcja, ale włącznie z podcastami, miałaby sens i potencjalnie otworzyłaby więcej ze swoich 100 milionów subskrybentów na nie. A jak jest z Wami? Słuchacie podcastów? Na jaki temat i czyich najchętniej? Podzielcie się z nami tym w komentarzach.
Źródło: The Verge