Cmentarz Google – ile czasu żyją projekty Amerykanów?

Łukasz Pająk Newsy 2019-04-07

W ostatnich miesiącach Google zamknęło wiele kluczowych dla użytkowników projektów. To nie mogło obejść się bez echa w Sieci, więc powstaje wiele witryn, które podsumowują postępowanie Amerykanów. Poznaliście już stronę Killed By Google, Tymczasem powstała kolejna, która ma uświadamiać, ile czasu gigant z Mountain View potrzebuje, aby zabijać kolejne projekty. W to wliczają się też firmy, które Amerykanie przejmują.

Cmentarz Google, czyli pożegnajmy wielkie projekty

google plus

Niejednokrotnie już pisaliśmy, że Google słynie z tego, że zabija perspektywiczne dla nas projekty. Oczywiście Amerykanie teoretycznie wiedzą, co robią i ciężko na dłuższą metę oceniać nam każdy ruch tego giganta. Jednak spójrzmy na ostatnią serię zabójstw: Inbox, Google+, Goo.gl, Google Allo czy też Chromecast Audio. To tylko wybrane punkty, które zostały w tym roku uśmiercone, a już są zapowiedzi kolejnych (Fabric, Fusion Tables). Z tego między innymi powstał Cmentarz Google (gcmentery.co), który podsumowuje produkty Amerykanów w formie nagrobków. Od 2006 roku firma wycofała 151 różnorakich usług (szeroko rozumiane oprogramowanie), sprzętów (serie urządzeń, osobne projekty), co składa się na średni czas 4,1 lat trwania każdego z nich. W tym czasie tez Google wchłonęło 212 innych firm, co oczywiście nie w każdym przypadku wiąże się z ich dalszym rozwojem.

Zobacz też: Inbox jeszcze żyje, teoretycznie.

Oczywiście Google, a raczej Alphabet to gigant, który może pozwolić sobie na metodę prób i błędów. Coś dzisiaj może wydawać się bardzo potrzebne, a z czasem okaże się nieopłacalne. Coś może być bardzo ambitne, a nie zostanie docenione. Przypadek kupowania innych firm to też metoda na zdobywanie patentów czy też zmniejszanie potencjalnej konkurencji. Czy takie praktyki należy pochwalać? Nie do końca, ale akurat w tej kwestii to nie tylko Google tak postępuje.

 

Źródło: Reddit





x