Samsung reklamował możliwości aparatu Galaxy A8 Star zdjęciem… zrobionym lustrzanką

Kacper Kościański Newsy 2018-12-04

Reklamowanie możliwości aparatu swoich smartfonów zdjęciem zrobionym zupełnie innym urządzeniem nie jest nowością – wcześniej robił to m.in. Huawei. W branży urządzeń mobilnych nie jest to oczywiście jedyny sposób na „zakrzywianie rzeczywistości – można też oszukiwać w benchmarkach, tak jak Huawei/Honor, a ostatnio Oppo. Skupmy się jednak na przypadku Samsunga i Galaxy A8 Star.

Samsung reklamował możliwości aparatu swojego nowego smartfona zdjęciem zrobionym lustrzanką

O całej sytuacji poinformowała na swojej stronie niejaka Dunja Djudjic, czyli autorka zdjęcia, które zostało wykorzystane przez Samsunga. Opisywana fotografia trafiła na Malezyjską stronę giganta, gdzie reklamowała tryb portretowy w Galaxy A8 Star. Kobieta dowiedziała się o fakcie wykorzystania jej zdjęcia przez Samsunga korzystając z narzędzia Google do wyszukiwania grafik. Spodziewała się znaleźć je na jakimś blogu o naturze albo nawet o makijażu. Nieźle się zdziwiła, gdy znalazła je na stronie Samsunga. Mowa o poniższym zdjęciu:

samsung zdjęcie

Zobacz także: Przez moment Apple nie było już najwięcej wartą firmą na świecie. Wyprzedził ją inny gigant

Wyżej ukazane zdjęcie zostało oczywiście odpowiednio przerobione – sama autorka śmieje się z „ilości Photoshopa” tu zastosowanego. Zmieniono całkowicie tło, kolor jej włosów i poprawiono kilka elementów twarzy.

Interesująca jest kwestia pozyskania tego zdjęcia przez Samsunga. Autorka zwróciła się do obsługi serwisu EyeEm (gdzie można było je kupić) i zapytała, czy Samsung kupił od nich tę fotografię. Miła pani odparła, że taka transakcja nie została zarejestrowana, aczkolwiek wyjaśniła przy tym, że w związku z faktem, że niektórzy mają wykupioną subskrypcję Getty Images (EyeEm jest ich partnerem), takie zakupy mogą być rejestrowane nawet kilka miesięcy po dokonaniu kupna.

Wracając do kwestii Samsunga – nie trzeba chyba wspominać, że taka praktyka jest czymś złym. Morał z tego taki, by nie wierzyć reklamom.

Źródło: diyphotography.net



  • Marucins

    A czy to pierwszy raz? Non stop kłamią ale czy ktoś za to beknął?
    Ile to razy lustrzanka wchodziła w rolę rzekomego aparatu od smartphonea.

  • teges

    Praktyka stosowana przez wszystkich. Nie ma producenta, co by miał surowe fotki wykonane telefonem do obejrzenia na materiałach promocyjnych.

    • stark2991

      Znaczy HTC raz próbowało się chwalić real foto, ale dostali tyle hejtu, że zdjęcie słabe, że chyba już nikt więcej nie spróbuje. Ludzie sami chcą być oszukiwani

      • siara2007 .

        Z tymi aparatami w telefonach jest tak jak z przebiegami starych diesli z Niemiec- nie cofniesz licznika to nie sprzedaż.

  • arokub

    A ktoś jeszcze wierzy w reklamy? 😉

    • Michał

      Zdziwił byś się. Miliony dolarów wydane na reklamę robią swoje.

    • Szymon L

      Taa, bo na świecie są sami mądrzy ludzie, a idioci tylko w bajkach, no i ta menda somsiad 😉

  • Bart Bart

    samsung wyczuwa rosnącą popularność huaweia i zaczyna chwytać się brzytwy. Wedlug mnie muszą zdecydowanie zainwestować w rozwój sztucznej inteligencji bo hardware zawsze był ich dobrą stroną

    • teges

      Wskaż producenta, co ma na materiałach promocyjnych zdjęcia wykonane telefonem.