Bitwa o klienta pomiędzy mobilnymi sklepami z aplikacjami trwa w najlepsze. Mimo że Android przyciąga programistów otwartością, Google nie jest zadowolone z zysków płynących z aplikacji.
Podczas ostatniej konferencji prasowej z managerem platformy Android Ericiem Chu w San Fransisco, dowiedzieliśmy się, co Google zamierza poprawić/dodać w swym Markecie w bieżącym roku:
Płatności wewnątrz aplikacji – wzorem Apple wyszukiwarkowy gigant zezwoli deweloperom na opublikowanie aplikacji, do których będzie można dokupywać dodatki (poziomy gier, większą liczbę opcji, itp.) spoza marketu. Ma to zapobiec „śmietnikowi” w markecie w postaci mnóstwa skórek i dodatków do aplikacji sztucznie nabijających ilość programów w markecie.
Dopisanie należności za aplikację do rachunku telefonicznego/potrącenie równowartości z konta pre-paid.
Poprawa algorytmów wyszukiwania aplikacji, jak przyznał sam Chu – do dziś znalezienie właściwej aplikacji w Markecie odbywa się zbyt wolno.
Powiązanie z portalami social media – dla łatwiejszego dzielenia się z rodziną i przyjaciółmi informacjami o pobranych aplikacjach.
Aplikacje w HTML5.
Oczywiście żadne konkretne terminy nie zostały podane.