Android wyprzedził iOS w kwestii ilości odsłon reklam. Przynajmniej tak twierdzi jedna z trzech największych mobilnych sieci reklamowych.

Niektórzy zapewne pamiętają, jakie przeciwności towarzyszyły wchodzeniu Google na rynek mobilnej reklamy internetowej. Podczas gdy Apple obwieszczało światu możliwości swojej platformy reklamy mobilnej – iAd – koncern z Mountain View nadal czekał na zielone światło od Federalnej Komisji Handlu (FTC) w sprawie przejęcia firmy AdMob.

Jak się jednak okazuje – pierwszy nie musi oznaczać lepszy. Oto jedna z trzech największych mobilnych sieci reklamowych – Millennial Media – poinformowała, że w reklamie mobilnej prym wiedzie Android, który pierwszy raz w historii wyprzedził iOS pod względem ilości wyświetlanych reklam.

Tak wyglądał w grudniu udział procentowy OS-ów pod względem ilości odsłon reklam. Jak widać, Android zjada konkurencję z butami

Ilość wyświetleń reklam w smartfonach z Androidem w ciągu całego ubiegłego roku wzrosła o 3130 procent, a w przypadku Apple – o 12 proc. W trzecim i czwartym kwartale udział w mobilnym rynku reklamowym w przypadku Androida wzrósł o 141 proc., a Apple – o 12 proc. We wspomnianym okresie RIM zanotowało wzrost o 60 proc, a od stycznia – o 224 procent.

Największym przegranym wbrew pozorom nie jest Apple, ale RIM, który kiedyś rządził niepodzielnie na rynku smartfonów. Apple nie ma się co martwić, bo ma swój tablet, który też przynosi zyski z reklamy. W trzecim i czwartym kwartale ubiegłego roku Apple zanotowało 280-procentowy wzrost w reklamie mobilnej dzięki iPadowi – tak wynika z wyliczeń Millenial Media.

Źródło: Techcrunch
Fot. Fuzzy3d | Dreamstime.com, Techcrunch

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Filip Stachowicz