ChargeGate, czyli Apple ma poważny problem z ładowaniem nowych iPhone’ów

Łukasz Pająk Newsy 2018-09-30

Kupujesz nowego smartfona za naprawdę wiele tysięcy złotych, które musiałeś długo oszczędzać i co się okazuje? Twój nowy, niesamowicie drogi telefon się nie ładuje. Pewnie otrzymałeś wadliwy model, więc wymieniasz kolejnego dnia na nowy i co? Problem nie ustępuje. Wiele wskazuje na to, że szykuje się kolejna afera związana z Apple. Ich najnowsze smartfony w postaci iPhone Xs i iPhone Xs Max mogą mieć problem z reagowaniem na podłączenie do ładowarki. Jak to bywa w przypadki tej firmy, już ogłoszono ChargeGate, ale samo Apple wciąż milczy.

Czym tak naprawdę jest #ChargeGate? Zapomnij o ładowaniu kablem swojego iPhone’a Xs (Max)

Całą sytuację doskonale opisuje powyższy materiał od Unbox Therapy. Jednak w ramach szybkiego wyjaśnienia – wiele osób zaczęło zgłaszać na oficjalnym forum Apple problem z ich iPhonem Xs lub iPhonem Xs Max. Wszystko sprowadza się do tego, że smartfon nie zaczyna się ładować, gdy kabel jest podpinany do urządzenia w momencie jego wygaszenia. Należy go wzbudzić, aby pozwolił na dostarczanie energii do akumulatora. Nikt nie jest pewny, co jest jednoznaczną przyczyną takiego stanu rzeczy, ale dotyczy wyłącznie najnowszych modeli. Należy liczyć, że to problem z oprogramowaniem i aktualizacja wystarczy, aczkolwiek Apple nie wydało jeszcze żadnego oświadczenia w tej sprawie. Oczywiście ChargeGate nie dotknęło wszystkich, więc równie dobrze można spodziewać się, że to regionalny problem – egzemplarz testowany przez Mariusza jest w pełni sprawny. Z drugiej strony zdarzają się też takie przypadki, że telefony potrafią się zawiesić lub w ogóle nie ładować – nawet, gdy zostaną wybudzone.

Zobacz też: Oto najgorsze pomysły producentów Androida w ciągu ostatnich lat.

Złośliwi już się śmieją – niekiedy słusznie – że to i tak nie ma znaczenia, bo ładowanie do pełna iPhone Xs Max standardowym zasilaczem (5 W) trwa ponad 4 godziny. Na szczęście jest alternatywa w postaci indukcji, ale to nie zmienia faktu, że problem istnieje i musimy czekać na oficjalną odpowiedź Apple.






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x