Spotify to obecnie najpopularniejszy muzyczny serwis streamingowy, który niestety, nie radzi sobie najlepiej – Apple Music zdobywa nowych użytkowników 2,5 raza szybciej. Spotify zamiast znaleźć jakiś sposób na przyciągnięcie do siebie jeszcze większej ilości subskrybentów, bierze się za tych, którzy nie do końca uczciwie korzystają z planu rodzinnego – niestety, może się to odbić także na tych, którzy regulaminu usługi nie łamią.

Spotify może zażądać potwierdzenia Twojego adresu zamieszkania, jeśli korzystasz z planu rodzinnego

Spotify Premium kosztuje w naszym kraju niecałe 20 zł, a Premium dla rodziny niecałe 30. Przy tym pierwszym ze Spotify korzystać może tylko jedna osoba, a przy drugim aż 6 – pod warunkiem, że wszyscy mieszkają pod tym samym adresem. Niestety wiele osób nie przestrzega regulaminu, korzystając z tego pakietu razem ze znajomymi lub osobami, których nawet nie znają. Spotify zdało sobie w końcu sprawę z problemu i podjęło walkę z nieuczciwymi użytkownikami. Niestety, może się to także odbić na tych, którzy regulaminu nie łamią.

Zobacz także: Poznaliśmy datę premiery prawdziwego „bezramkowca” od Lenovo

O co chodzi? Otóż Spotify testuje właśnie „na niewielkiej grupie osób w wybranych regionach” korzystających z pakietu rodzinnego potwierdzanie adresu zamieszkania. Wybrane osoby dostały już od firmy maila z żądaniem potwierdzenia wspomnianego adresu, by upewnić się, że nie łamią oni regulaminu. Spotify zapewnia, że owe adresy służą tylko do weryfikacji i nie będą nigdzie dalej udostępniane, jednak wiele osób już martwi się o swoją prywatność.

Póki co są to tylko testy i nie wiadomo jeszcze, czy Spotify wprowadzi tego typu weryfikacje dla wszystkich użytkowników. Miejmy nadzieje, że nie, bo byłoby to trochę nie fair w stosunku do osób, które przestrzegają regulaminu i nie chcą się dzielić swoim adresem z kolejną firmą.

Źródło: phonearena

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Kacper Kościański

Pasjonat nowych technologii, dobrych seriali i gier.