YouTube to świetna platforma, która kompletnie zmieniła świat. Nagle każdy mógł tworzyć własne treści i udostępniać je, a w konsekwencji powiększać liczbę swoich fanów i zarabiać pieniądze. Najnowsza aktualizacja systemu reklamowego, która udostępniona zostanie już w przyszłym tygodniu, pozwoli twórcom na lepszą monetyzację filmów. Niestety może nie spodobać się to zwykłym użytkownikom platformy. Zobaczcie, co zarząd YouTube’a ma w planach.
Długie reklamy na YouTube bez możliwości pominięcia. Czy to dobry pomysł?
Jeżeli doświadczyliście już niepomijalnych reklam w serwisie YouTube, to nie był to żaden błąd – od pewnego czasu portal testował taką możliwość na wybranych kontach. W przyszłym tygodniu jednak funkcja ta trafi do wszystkich twórców treści. Jeżeli właściciel kanału wyrazi chęć uczestnictwa w nowym programie partnerskim, to przed jego wszystkimi filmami wyświetlane będą niepomijalne reklamy o długości od 15 do 20 sekund. Pozwoli mu to zarabiać więcej pieniędzy – w końcu wszyscy wiemy, że reklamodawcy źle patrzą na możliwość pomijania materiałów sponsorowanych.
Zobacz też: Unboxing Pixela 3 XL na miesiąc przed premierą!
Twórcy otrzymają również narzędzie do monitorowania efektywności reklam – jeśli za dużo użytkowników będzie wyłączało film przed obejrzeniem materiałów sponsorowanych, to możliwe będzie zrezygnowanie z tej funkcji. Co myślicie o tej funkcji? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: Engadget