W przeciągu kilku ostatnich dni wszyscy programiści publikujący w Sklepie Play zostali poinformowani od zmianach w Google Developer Program Policy. Ta skomplikowana nazwa, to nic innego jak zbiór zasad obowiązujących przy dodawaniu aplikacji do Google Play.
Google postanowiło nareszcie uzupełnić swój regulamin o oczekiwane od dawna zmiany, które w dłuższym okresie czasu zapewne poskutkują wyraźną poprawą jakości aplikacji w sklepie oraz brakiem walki z natarczywymi reklamami. Najważniejsze z nich to:
- Aplikacje nie będą już mogły wysyłać powiadomień z reklamami, czyli tzw. Notification Ads. Wpis ten nie dotyczy notyfikacji związanych funkcjonalnością programu oraz także tych z promocjami przy zakupie dodatków w grach.
- Zakaz umieszczania w opisie aplikacji fałszywych lub nieprawdziwych danych, co dotyczy nawet imienia i nazwiska autora oraz strony internetowej.
- Rozszerzenie definicji aplikacji związanych z hazardem i dodanie do ich listy także aplikacji oferujących nagrody rzeczowe lub gotówkę jako wygraną.
- Zakaz sztucznego podnoszenia oceny aplikacji, a także zawyżania ilości ich instalacji za pomocą specjalnych botów.
- Zakaz umieszczania przez aplikację skrótów do reklam w zakładkach, ikonach lub skrótach oraz zmuszania użytkownika do klikania w nie.
- Zmiany w podpunkcie dotyczącym zakazu szerzenia „mowy nienawiści”, który został rozszerzony w odniesieniu do grup ludzi (przynależność religijna, etniczna, czy orientacja seksualna).
- Zakaz umieszczania aplikacji zachęcających do usunięcia oprogramowania innej firmy (nie dotyczy aplikacji związanych z bezpieczeństwem).
Od momentu umieszczenia nowego regulaminu (tj. wczoraj) w Google Play obowiązuje zakaz umieszczania aplikacji, które są z nim niezgodne. W przypadku programów, które już znajdują się w sklepie, programiści mają 30 dni na dostosowanie ich do zmian, w przeciwnym razie zostaną usunięte z bazy Sklepu Play.
źródło: androidauthority.com