Przygotuj się na nowe reklamy na Facebooku – czas zarabiać…

Łukasz Pająk Aplikacje 2018-05-19

Facebook żyje z reklam i przetwarzania naszych danych. To nikogo nie powinno zaskakiwać. Amerykański portal społecznościowy jest gigantem w tej branży i depcze po piętach Google w kwestiach dedykowanej promocji. Wydawca Androida zdaje się bagatelizować tę kwestię, więc firma Zzuckerberga idzie o krok dalej i postanawia wprowadzić kolejną monetyzację. Reklamy i posty sponsorowane znajdziemy na tablicy, w Messengerze, czyli tak naprawdę w niemalże każdym miejscu, gdzie się tylko da.

Jednak od stosunkowo niedawna na Facebooku znajdziemy Stories, czyli polskie „Relacje”. To właśnie tutaj jeszcze brakowało materiałów promocyjnych. Jednak Amerykanie uznali, że czas najwyższy je wprowadzić – w końcu znalazła się odpowiednia liczba użytkowników, którzy są w stanie być atrakcyjni dla reklamodawców. Dokładniej rzecz biorąc dziennie już 150 milionów osób przegląda zdjęcia i filmy, które znikają po pewnym czasie. Same reklamy póki co są testowane w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Brazylii. Sprowadzają się one do od 5- do 15-sekundowych filmów, które – póki co – można przewinąć. W drodze są zmiany, które pozwolą, aby dane nagrania można było kliknąć i przekierować użytkownika do danej strony.

Zobacz też: Uważaj na aplikacje Google w Sklepie Play – nie muszą one być właśnie Google.

Czy powinniśmy być źli, że Facebook dodaje kolejne reklamy? Jakby nie patrzeć, to z tego właśnie on żyje. Snapchat, który niewątpliwie był wzorem do wymyślenia nowych funkcji na najpopularniejszym portalu społecznościowy, też zarabia z wciskania reklam pomiędzy oglądane przez nas materiały. To naturalne i nie powinniśmy być źli, a tym bardziej zaskoczeni.

 

źródło: Egnadget



x