YouTube jako sklep

Serwis streamingowy YouTube stał się faktem. Znamy datę premiery i cenę

2 minuty czytania
Komentarze

Właśnie potwierdziły się spekulacje, że YouTube zamierza wystartować ze swoją własną muzyczną usługą streamingową. Nie da się ukryć, że pomysł nie jest zły, gdyż znacząca ilość osób i tak odwiedza YouTube’a głównie dla muzyki.

Firma zapowiedziała, że YouTube Music wystartuje już w przyszłym tygodniu – 22 maja. Podstawowa wersja będzie dostępna zupełnie za darmo, ale oczywiście jej użytkownicy będą musieli pogodzić się z pewnymi ograniczeniami – reklamami i niemożliwością odtwarzania w tle.

Wersja „premium” została wyceniona na 9,99 dolarów (ok. 36,25 zł) za miesiąc, co jak na nasze realia jest zbyt wygórowaną ceną. Dla porównania, Spotify za ten sam okres czasu życzy sobie 20 zł bez grosza. Póki co nie wiemy czy Google planuje jeszcze jakieś niespodzianki, by przyciągnąć do siebie klientów. Niewiadomą pozostaje także rozmiar biblioteki muzycznej.

YouTube music

Zobacz także: Aktualizacja do Oreo dla Galaxy S7 została wstrzymana!

Google stworzyło osobną aplikację („YouTube Music„), która jest już dostępna na Androida i iOS-a, ale niestety, nie dla Polaków – data udostępnienia usługi w naszym kraju nie jest jeszcze znana. Gigant z Mountain View chwali się także unikalnymi funkcjami swojej aplikacji – m.in. zaawansowaną wyszukiwarką, która umożliwi znalezienie danej piosenki nawet, jeśli nie znamy jej tytułu.

Jeśli subskrybujesz już YouTube Red lub Muzykę Play, to dostęp do YouTube Music otrzymasz za darmo, bez żadnych dopłat. Osobiście sądzę, że kiedy YouTube Music wejdzie już do naszego kraju, to propozycji od Google’a będzie bardzo trudno przebić się przez rynek zdominowany przez takich gigantów jak Spotify czy Apple Music. Jeśli cena nie zostanie odpowiednio dostosowana, to nie przewiduje sukcesu.

Źródło: gsmarena

Motyw