Wizja wszelkich usług, aplikacji i wszystkiego, co związane z Google skupia się wokół Material Design. Ten nurt, zapoczątkowany w 2014 roku i wdrożony w Androidzie 5.0 Lollipop, charakteryzuje się prostotą. Wszystko jest płaskie i ujednolicone kolorystycznie. Do dzisiaj jest rozwijany i… coraz bardziej upraszczany. Doskonale widać to w samej wyszukiwarce stron internetowych, która według różnych przecieków ma zawierać możliwie najmniej barw i dodatkowych elementów. Podobny krok prawdopodobnie zostanie postawiony w Sklepie Play.

Wielu użytkowników zauważyło, że wspomniane miejsce ze wszystkimi aplikacjami na Androida zaczęło wyglądać zupełnie inaczej. Stało się zdecydowanie bardziej proste i pozbawione charakterystycznego, zielonego koloru. Dotychczas Sklep Play – zapewne u wielu z Was jeszcze tak jest – wyglądał następująco:

Nie przegap
Nie pozwól, by cię inwigilowano – zainwestuj w VPN!
polacy internet
Żyjemy w czasach, w których słowa „prywatność” i „internet” niekoniecznie idą w parze. W Sieci jesteśmy obserwowani cały czas, co oczywiście nie oznacza, że musimy się na to godzić. Są bowiem rozwiązania, które pozwalają ukryć swoją prawdziwą tożsamość w internecie i tym samym utrudnić osobom trzecim podglądanie naszych zachowań. Niewiele osób wie, że kilka lat temu […]

Po zmianach, nowy design prezentuje się następująco:

To oczywiście tylko kwestia gustu, ale mojemu takie zmiany kompletnie nie pasują. Wydaje się on być krokiem wstecz. Teoretycznie możliwe, że taka wersja będzie przeznaczona dla użytkowników Android Go, czyli chociażby nowych Alcateli. Jednak te zmiany nie mają drastycznego wpływu na wydajność, więc równie dobrze mogą się pojawić u wszystkich.

Zobacz też: Tanie Xperie nie muszą być słabe.

Na szczęście Google często wycofuje się ze swoich planów. Mimo że niektórzy mogli widzieć różne zmiany to ostatecznie nie pojawiły się one u wszystkich. Miejmy nadzieję, że tym razem będzie podobnie.

 

źródło: Android Police




Łukasz Pająk

Wieczny student informatyki, ale już magister inżynier, niedoszły żołnierz, pasjonat mobilnych technologii, motoryzacji i broni, jeden z nielicznych fanów polskiej koszykówki.