Nikt nie lubi reklam, aczkolwiek są one niezbędne, by utrzymać darmowy dostęp do wielu stron internetowych. Mimo wszystko niestety nadal bywają one irytujące, przez co bardzo duża ilość osób korzysta z programów, które blokują ich wyświetlanie.
W 2009 roku firma Google po raz pierwszy dała użytkownikom wybór, które reklamy chcą oglądać, a które woleliby ukryć. Wspomniana funkcja utrzymuje się po dziś dzień i z sukcesem pomaga eliminować niechciane reklamy.
W ostatnim czasie gigant z Mountain View postanowił pójść o krok dalej i wyciągnąć rękę do internautów, oferując im nowe rozwiązanie, które pozwoli na zresetowanie tzw. przypominaczy, czyli reklam opartych na zainteresowaniach. Mimo tego, że w gruncie rzeczy spersonalizowane reklamy są dużo lepsze od tych niedopasowanych, to i one mają swoje wady. Weźmy za przykład sytuacje, w której chcemy kupić smartfon LG V30 i wyszukujemy jego cenę w internecie. Mimo że minęły już 3 miesiące i w ostateczności zrezygnowaliśmy z zakupu, to reklamy Google nie są w stanie tego wychwycić i wciąż będą wyświetlały oferty z nim związane. Dzięki nowej funkcji opisywany problem przejdzie do historii, ponieważ będzie można zresetować swoje preferencje i „zainteresowania”.
Zobacz także: Ponad 20 tysięcy audiobooków i ebooków za darmo dla użytkowników smartfonów Samsunga
Z początku nowa funkcjonalność zostanie zaimplementowana w stosunku do stron, które współpracują z Google w zakresie korzystania z tego narzędzia, ale w najbliższych miesiącach planowane jest rozszerzenie tej usługi na YouTube, wyszukiwarkę i Gmaila. Osobiście nie mogę się doczekać zmian, by w końcu pozbyć się kilku nużących banerów, które widziałem już setki razy.
Źródło: androidauthority