Google pozwoli użytkownikom na większą kontrolę nad wyświetlanymi reklamami

2 minuty czytania
Komentarze

Nikt nie lubi reklam, aczkolwiek są one niezbędne, by utrzymać darmowy dostęp do wielu stron internetowych. Mimo wszystko niestety nadal bywają one irytujące, przez co bardzo duża ilość osób korzysta z programów, które blokują ich wyświetlanie.

W 2009 roku firma Google po raz pierwszy dała użytkownikom wybór, które reklamy chcą oglądać, a które woleliby ukryć. Wspomniana funkcja utrzymuje się po dziś dzień i z sukcesem pomaga eliminować niechciane reklamy.

W ostatnim czasie gigant z Mountain View postanowił pójść o krok dalej i wyciągnąć rękę do internautów, oferując im nowe rozwiązanie, które pozwoli na zresetowanie tzw. przypominaczy, czyli reklam opartych na zainteresowaniach. Mimo tego, że w gruncie rzeczy spersonalizowane reklamy są dużo lepsze od tych niedopasowanych, to i one mają swoje wady. Weźmy za przykład sytuacje, w której chcemy kupić smartfon LG V30 i wyszukujemy jego cenę w internecie. Mimo że minęły już 3 miesiące i w ostateczności zrezygnowaliśmy z zakupu, to reklamy Google nie są w stanie tego wychwycić i wciąż będą wyświetlały oferty z nim związane. Dzięki nowej funkcji opisywany problem przejdzie do historii, ponieważ będzie można zresetować swoje preferencje i „zainteresowania”.

Zobacz także: Ponad 20 tysięcy audiobooków i ebooków za darmo dla użytkowników smartfonów Samsunga

Z początku nowa funkcjonalność zostanie zaimplementowana w stosunku do stron, które współpracują z Google w zakresie korzystania z tego narzędzia, ale w najbliższych miesiącach planowane jest rozszerzenie tej usługi na YouTube, wyszukiwarkę i Gmaila. Osobiście nie mogę się doczekać zmian, by w końcu pozbyć się kilku nużących banerów, które widziałem już setki razy.

Źródło: androidauthority

Motyw