Samsung i LG też wydają oświadczenia w sprawie spowalniania smartfonów

Łukasz Pająk Newsy 2017-12-29

Każde potknięcie wielkiej firmy musi zostać w sposób marketingowy wykorzystane przez konkurencję. To naturalna kolej rzeczy. W branży mobilnej nie ma współczucia, a jedynie walka – często w sądach. Do tego, jeśli wpadkę zalicza taki producent, jak Apple to siłą rzeczy nie może to przejść bez echa. Jeśli zdążyliście zapomnieć to spieszę z przypomnieniem – „Jabłuszko” celowo spowalnia swoje smartfony w obawie o zużywające się akumulatory, które mogłyby sprawiać, że urządzenia losowo by się wyłączały. Ot, duży skrót – po więcej zapraszam do właściwego artykułu.

Wczoraj Kacper przedstawił Wam pierwsze oświadczenia od Motoroli i HTC. Firmy stosunkowo szybko podłapały temat i wyjaśniły, że tego typu praktyki nie mają miejsca w ich firmie. Dzisiaj przyszła pora na Koreańczyków – Samsung i LG też postanowiły zabrać głos w całej sprawie. Ten drugi producent zarzeka się, że nigdy tak nie postąpili i to się nie zmieni, gdyż ważne jest dla nich dbanie o renomę wśród klientów. Z kolei lider mobilnego rynku podkreśla, że dla nich liczy się przede wszystkich jakość produktów i zapewniają zwiększoną żywotność akumulatorów za sprawą złożonych środków bezpieczeństwa. Dotyczy to między innymi algorytmów zastosowanych w oprogramowaniu, ale nie oznacza to obniżania wydajności procesora.

Zobacz też: Z roku na rok nowe iPhone’y cieszą się coraz mniejszą popularnością.

Każdy na swój sposób podszedł do tego tematu. Apple jeszcze długo będzie walczyło z konsumentami – między innymi w sądzie. Konkurencja może tylko na tym zyskać, ale nie da się ukryć, że temat akumulatorów jest bardzo wrażliwy.

 

źródło: SamMobile, Phone Arena





x