OnePlus 5T i iPhone X – który jest szybszy, a który wolniej się ładuje?

mm Łukasz Pająk Newsy 2017-11-21

Dzisiaj wystartowała sprzedaż OnePlus 5T. Decydując się dzisiaj na zakup, otrzymacie zniżkę na etui i folię na wyświetlacz w wysokości 50%. Do 27 listopada wszystkie akcesoria są tańsze o 10%. Najnowszy smartfon od Chińczyków nie jest niczym niezwykłym. Powinniśmy się przyzwyczaić, że „T” w nazwie oznacza drobne usprawnienia. W tym roku firma postanowiła zmienić wyświetlacz i dodatkową matrycę oraz dodać możliwość odblokowywania urządzenia twarzą. Przy tym nie zmieniła się cena, ale czy jest niska? Ten temat już omówiliśmy i – mimo wszystko – OnePlus 5T jest zdecydowanie tańszy od iPhone’a X.

Wbrew pozorom, porównywanie obu smartfonów ma sens. Dzisiaj wyższa cena nie zawsze oznacza lepszy model. Szczególnie w tej klasie urządzeń. Na kanale SuperSaf pojawiły się dwa interesujące filmy, które pokazują istotne aspekty użytkowania dzisiejszych telefonów komórkowych. Pierwszy z nich to porównanie czasów ładowania. W zestawieniu pojawił się również Samsung Galaxy Note8.

Zdecydowanie zwycięstwo OnePlus 5T i Dash Charge. Nie od dziś wiadomo, że ta technologia stanowi czołówkę. Ostatecznie iPhone X wypadł najgorzej. Szybkie ładowanie w nomenklaturze Apple oznacza niższe napięcia i natężenia w stosunku do urządzeń z Androidem na pokładzie. Pierwsze starcie wygrywa chińska propozycja. Jak sytuacja się prezentuje, gdy na pierwszym planie stawiamy szybkość uruchamianych aplikacji i wielozadaniowość?

Optymalizacja iOS robi swoje. Wszelkie programy ładują się szybciej na iPhonie X. Większość tego typu porównań rozgrywa się w dwóch okrążeniach. W tym wypadku OnePlus 5T pokazuje swoje 8 GB RAM. Smartfon Apple został wyposażony w zdecydowanie mniej pamięci operacyjnej – 3 GB.

Zobacz też:

Czy warto kupić iPhone’a X zamiast dwóch egzemplarzy OnePlus 5T? Przed takim wyborem zapewne nikt z Was nie stanie, ale wyraźnie widać, że chiński model nie ustępuje swojemu amerykańskiemu konkurentowi. Przynajmniej w powyższych dwóch kwestiach.

źródło: informacja prasowa



  • stark2991

    iPhone lepiej radzi sobie tylko z dużymi aplikacjami (grami) a małe aplikacje sporo tracą przez animacje. Od iOS11 multitasking spadł do poziomu Androida, więc nie ma szans na wygraną. Ogólnie to takie filmy pokazują, jak Apple się stacza 🙂

    • mickey93

      apple stoi w miejscu, to konkurencja robi postęp

      • stark2991

        Apple się cofa, a nie stoi w miejscu. I to jest dla mnie fenomen

  • Kamil Gaweł

    „wszelkie programy ładują się szybciej na iphone X” no chyba oglądaliśmy inny test bo tylko gry odpalają się szybciej (co zawsze było domeną ios), a aplikacje codziennego użytku uruchamiają się raz szybciej na ip raz na OP.

  • May Czos

    To jeszcze jeden test szybkości. 5T rozwala iPhone’a we wszystkim poza renderowaniem wideo:
    https://www.youtube.com/watch?v=E1besnW-Oww

    • TomekZ

      Te testy szybkości nie mają sensu, weź 5 takich samych modeli i każdy działa inaczej 😉

      • stark2991

        A z jakiego powodu miałyby działać inaczej?

        • mickey93

          a z tego że choćby procesory, ram itp są z różnych części wafla krzemowego

          • stark2991

            To nie ma znaczenia. Różnice będą, ale marginalne. Każdy procek ma osiągać zadane parametry i koniec, nie ma egzemplarzy, które by robiły niższe zegary.

          • Henrar

            Nie ma szans, by różnice były tak spore. Ewidentnie iPhone był wygrzany.

    • stark2991

      Ten film jest tym ciekawszy, że iPhone wykręcił marne 130k w AnTuTu, więc albo solidnie się zagrzał, co by tłumaczyło też dłuższe odpalanie gier (co równocześnie obala mit optymalizacji iOS, bo jak widać gdy procek straci trochę mocy to telefon się zaczyna dusić), ewentualnie winny jest iOS 11 (możliwe że w wersji 11.2 beta) co w sumie też dobrze o nim nie świadczy.

      • tom15225

        W filmiku przecież mówi, że ios 11.1.2.

      • Marucins

        Z tym renderem filmów jest coś nie tak.

        Tutaj coś musi leżeć na aplikacji i wsparciu hardwarowym. Zauważyłem że są aplikacje co potrafią renderować materiał „godzinami” a są i takie co ogarniają go bardzo szybko do tego jakość jest porównywalna.

    • Marucins

      Wynik jak wynik.
      Pozwolę sobie nadmienić że ten facet to kretyn – już inni zwracali mu na to uwagę w komentarzach. /test a artykułu jest OK, gdyż eliminuje ten wałek/

      iOS i jego multitasking działa na takiej zasadzie, że jak wychodzisz a apki robiony jest zrzut ekranu, wracasz do apki to masz screena z miejsca w jakim opuściłeś aplikację/grę. Aby przekonać się czy wszystko jest OK czy gra/aplikacja reaguje musi coś z nią zrobić, a nie przeskakiwać do następnej, gdyż dosłownie za chwilę następuje normalne wczytanie/uruchomienie „zamrożonej aplikacji”.

  • sirrah777

    Note 8 nie było na drugim filmie bo pewnie nie utrzymałby w pamięci nawet jednej apki ;P

    • stark2991

      I tu się mylisz, bo wystarczyło dać 6GB RAMu i Note 8 trzyma tyle samo aplikacji co OP5, będąc przy tym nieznacznie wolniejszym. Nie wiem co Samsung zrobił, ale działa to o wiele lepiej niż na S8 🙂

      • mickey93

        dodał 2 GB ram

        • stark2991

          Te 2GB RAMu pomagają w drugim okrążeniu, a Note 8 jest szybszy także w pierwszym.

      • sirrah777

        To był taki żart. Wiem że dołożyli mu ramu co pomogło.