Rynek tabletów coraz słabszy. Dobrze radzi sobie tylko Apple

2 minuty czytania
Komentarze

Ostatni tydzień to prawdziwy wysyp raportów okresowych spółek. Rekordowe wyniki przedstawił Samsung, a także Apple. Kolejnych informacji, tym razem na temat rynku tabletów, dostarczyła nam firma analityczna IDC. Te dane nie są jednak optymistyczne. Od dłuższego czasu wiemy, że ta kategoria produktów nie spełni pokładanych w niej kiedyś nadziei. Smartfony często zmieniamy nawet co roku, co widać po hucznych premierach iPhone’ów, czy Samsungów Galaxy S. Tablety wymieniamy co kilka lat, służą nam bardzo długo. Rynek tych urządzeń w trzecim kwartale 2017 roku spadł o 5,4%. Jest to dwunasty z rzędu kwartał ze spadkiem sprzedaży. Na rynek dostarczono 40 milionów urządzeń, w porównaniu do 42,3 miliona analogicznego kwartału 2016 roku.

Zobacz więcej: Świetne wyniki Apple.

Największym producentem tabletów jest w dalszym ciągu Apple. Dzięki wzrostowi sprzedaży o 11,4% Amerykanie zwiększyli swój udział w rynku z 21,9% do 25,8%. Tim Cook może być bardzo zadowolony. Jego firma przełamała kryzys na rynku tabletów i dzięki tegorocznym premierom 9,7-calowego iPada i nowych modeli Pro notuje kolejny świetny kwartał. Na drugim miejscu znalazł się Samsung, głównie dzięki tanim modelom Galaxy Tab A i Galaxy Tab E. Koreańczycy dostarczyli na rynek 6 milionów urządzeń, co stanowi spadek o 7,9%. Samsung ma 15% udziału w rynku tabletów. Dzięki agresywnej strategii cenowej sprzedaż Amazona wzrosła o 38,7% i pozwoliła na zajęcie trzeciego miejsca. 4,4 miliona sprzedanych sprzętów to 10,1% udziałów w rynku. Na czwartym miejscu pojawia się Huawei. Chińczycy zwiększyli dostawy do odbiorców o 18,8%. Spółka wykroiła dla siebie 7,5% rynkowego tortu, dzięki sprzedaży 3 milionów tabletów. Pierwszą piątkę zamyka Lenovo, z udziałami w wysokości 7,4%. Producent sprzedał praktycznie tyle samo urządzeń co Huawei, a jego sprzedaż wzrosła o 8,9% w stosunku do 2016 roku.

Źródło: phonearena, idc

Motyw