Renault Rafale E-Tech Hybrid to najnowszy dodatek do oferty SUV-ów coupé od Renault, który łączy w sobie nowe technologie, wydajność i bardzo ciekawy design. Tak się składa, że niedawno mieliśmy okazję przetestować samochód oraz jego innowacyjne funkcje.
Spis treści
Za nami jazda testowa w Renault Rafale
Jeszcze w lipcu nasz redakcyjny kolega Adam Drabik na zaproszenie francuskiej firmy miał okazję przetestować nowe Renault Rafale w trasie z Warszawy do Gdańska. Zgodnie z zapowiedziami marki ten samochód jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne i wydajne pojazdy, które jednocześnie oferują wysoki komfort i zaawansowane funkcje technologiczne. Jak jednak wypada to w praktyce?
Auto jest wyposażone w wygodną amerykańską skrzynię biegów przy kierownicy. Mnie to pasuje, chociaż zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy to lubią. Największe wrażenie robi jednak innowacyjny panel dachowy. Po zaledwie kilku kliknięciach można zrobić z niego dach panoramiczny.
Samochód jest dobrze wyciszony, co łatwo odnotować szczególnie przy wyższych prędkościach. W trakcie jazdy czuć także przestrzenność auta, które jest niezwykle zwinne i wygodne w trasie. To samo można powiedzieć o intuicyjnym dużym tablecie z usługami Google’a.
Adam Drabik – Android.com.pl
Co potrafi Rafale?
Rafale E-Tech Hybrid jest wyposażony w hybrydowy układ napędowy o mocy 200 KM, który łączy 1,2-litrowy, trzycylindrowy silnik benzynowy z dwoma silnikami elektrycznymi. Jednostka spalinowa generuje 130 KM, podczas gdy silniki elektryczne dodają 68 KM i 34 KM, co w sumie daje imponujące 200 KM. Układ napędowy wykorzystuje technologię Full Hybrid, która pozwala na jazdę w trybie całkowicie elektrycznym do prędkości 130 km/h, co jest idealnym rozwiązaniem na krótkie miejskie trasy.
Renault Rafale osiąga prędkość maksymalną 180 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,9 sekundy. To czyni go dynamicznym wyborem wśród SUV-ów coupé. Pomimo swojej mocy, samochód jest również niezwykle wydajny – średnie zużycie paliwa wynosi około 4,7 l/100 km, a emisja CO2 to jedynie 105 g/km, spełniając rygorystyczne normy Euro 6d. Przy pełnym naładowaniu i uzupełnionym baku auto może przejechać nawet 1100 kilometrów.
Źródło: Opracowanie własne. Zdjęcie otwierające: Renault / materiały prasowe
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.