nowe BMW serii 5

Nowe BMW serii 5 oficjalnie – to elektryczna limuzyna, o której będzie głośno

3 minuty czytania
Komentarze

Nareszcie jest, długo wyczekiwane, zupełnie nowe BMW serii 5. Ostatnio przedstawiliśmy wam pierwsze wycieki dotyczące designu. Bawarski producent teraz zaprezentował w pełnej okazałości swój nowy model i – jak się okazuje – będzie on dostępny w kilku wersjach napędowych. Jak to się przedstawia? Całkiem ciekawie, choć pewnie nie wszystkim się spodoba.

Nowe BMW Serii 5 i i5

nowe BMW serii 5
Fot. BMW

Pod kątem designu nie ma zaskoczenia: BMW Seria 5 od lat była „małą serią 7” i tak jest również teraz. Od flagowej limuzyny marki się oczywiście różni, ale zarys i podobna linia są widoczne gołym okiem. Elementy wizualne pozostawmy jednak do indywidualnej oceny, chociaż osobiście uważam, że auto jest spójne.

Nowe BMW serii 5
Fot. BMW

Przejdźmy do technologii. Nowe BMW Serii 5 to przede wszystkim kolejny grunt pod zmianę katalogu na samochody elektryczne. Podobnie jak „siódemka”, czy „czwórka”, w dalszym ciągu będzie możliwość zakupu swojego egzemplarza z silnikiem spalinowym pod maską. Nie liczcie jednak na „czystą” spalinówkę: nawet jeśli wybierzecie inny model niż Plug-In, BMW zdecydowało się na instalowanie miękkich hybryd, czyli motorów wspieranych technologią 48-woltową.

Jakie silniki?

nowe BMW serii 5
Fot. BMW

Najmocniejszy, reprezentatywny i flagowy będzie oczywiście samochód elektryczny. BMW i5 M60 xDrive zostanie wyposażone w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 601 KM. Dzięki tej „szóstce z przodu”, pierwsze 100 km/h limuzyną osiągniecie w 3,8 sekundy. Będą oczywiście również słabsze wersje, ale i te dostarczą niebywałych wrażeń z jazdy. Pojemność akumulatora wyniesie 88,2 kWh i w przypadku M60 ma to wystarczyć na 455-516 kilometrów. Biorąc pod uwagę nasz test BMW i4, jestem skłonny w to uwierzyć, chociaż raczej tylko przy spokojnej jeździe.

Miękka hybryda MHEV na rynku europejskim będzie pod sztandarem dwóch silników: jednego benzynowego z oznaczeniem 520i i jednego diesla z oznaczeniem 520d. Wiosną 2024 dojdą również warianty z hybrydą Plug-In, jednak jeszcze nie znamy szczegółów na ich temat. Później ma się pojawić również wariant z sześciocylindrowym silnikiem Diesla.

Poza Europą oczywiście zostaną zaoferowane inne jednostki napędowe, w tym również 530i.

Co w środku nowego BMW serii 5?

nowe BMW serii 5
Fot. BMW

Systemem operacyjnym zainstalowanym w nowej serii 5 będzie BMW Operating System 8.5. Pozwala on na częstsze aktualizacje, streaming filmów, czy — co ciekawe — korzystanie z zupełnie nowego rozwiązania, jakim jest Air Console. To z kolei umożliwi pasażerom zagranie w różnego rodzaju gry w czasie postoju samochodu, między innymi w trakcie ładowania elektrycznej wersji i5.

nowe BMW serii 5
fot. BMW

Poza różnego rodzaju rozrywką BMW zainstalowało do limuzyny nowego asystenta drogowego, który w krajach z homologacją na autopilota (czyli nie w Polsce) pozwoli na autostradzie przy 130 km/h na całkowite zdjęcie rąk z kierownicy i relaks. Dotyczy to również zaawansowanego asystenta zmiany pasa ruchu, którego aktywujecie między innymi poprzez spojrzenie w lusterko.

nowe BMW serii 5
fot. BMW

To nie wszystko. Zadbano również o asystenta parkowania z asystentem cofania. W wersji Professional samochód samodzielnie zaparkuje na odcinku do 200 metrów, a manewrowanie będzie możliwe za pomocą smartfona z pojazdu lub poza nim.

Nowe BMW i5 i Seria 5 trafią na rynek już w październiku tego roku. Produkcja będzie odbywać się w zakładach Dingolfing, tak jak poprzedników.

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw