LOKOWANIE PRODUKTU: MAZDA

SUV od Mazdy z silnikiem Diesla o ultraniskiej emisji spalin – sprawdź model Mazda CX-60

6 minut czytania
Komentarze

Chociaż do tej pory wydawało się to nieprawdopodobne, okazuje się, że Diesel może być autem ekologicznym. Udowadnia to flagowy model Mazdy CX-60 wyposażony w silnik najnowszej generacji e-Skyactiv D wspomagany przez miękką hybrydę i nowoczesną technologię spalania. Jego pojemność i budowa została optymalnie dopasowana do wielkości i przeznaczenia samochodu, dlatego SUV może pochwalić się  ultraniską emisją spalin i oszczędnością paliwa. Sprawdź, na czym polegają nowoczesne rozwiązania proekologiczne Mazdy.

Nowy ekologiczny silnik Diesla e-Skyactiv D w modelu Mazda CX-60 – jak działa?

Flagowy, najnowszy model od Mazdy – CX-60 – został wyposażony w silnik skonstruowany od podstaw przez japońskich mistrzów, skupiających się na najnowszych technologiach dla wsparcia wydajności i ekonomiczności swoich jednostek. Tym razem Diesel zyskał czysty (uznawany za jeden z najczystszych tego typu układów na świecie), mocny silnik wykonany w technologii Skyactiv. Aktualna wersja e-Skyactiv D charakteryzuje się jeszcze lepszymi osiągami, niższym zużyciem paliwa i ograniczeniem emisji spalin na poziomie, który przewyższa zapowiadane normy.

Nowy silnik 6-cylindrowy o konstrukcji rzędowej i pojemności 3,3 l (3283 cm3) został zamontowany wzdłużnie. Dostępny jest w dwóch wariantach mocy: 200 KM/147 KW z napędem na tylne koła lub 254 KM/ 187 KW z napędem na cztery koła. Celem było stworzenie układu, który nie traciłby na wydajności i komforcie kierowcy oraz pasażerów, ale zapewniał znacznie lepsze wyniki w kwestii ekonomicznej jazdy. Dzięki lekkiej konstrukcji komory, charakterystycznemu sprężaniu i technologii spalania, odzyskiwaniu energii podczas hamowania czy dopasowaniu do rozmiaru samochodu, może poszczycić się redukcją emisji spalin oraz oszczędnością paliwa. Jakie technologie go wspierają?

Ekologiczny Diesel od Mazdy? Jakie technologie wspierają Mazdę CX-60?

Obie wersje mocy silnika e-Skyactiv D w modelu Mazda CX-60 spełniają normę Euro 6d. W wariancie 200 KM/147 KW zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 4,9 l/100 km przy emisji 127 g/km. W opcji 254 KM/ 187 KW przy emisji dwutlenku węgla 137 g/km zużyjemy 5,3 l paliwa na 100 kilometrów. Takie wyniki można było osiągnąć dzięki zaawansowanym technologiom i filozofii budowania samochodów, jaką Mazda wprowadziła od początków swojego istnienia. Miało być lekko, maksymalnie komfortowo i wydajnie, ale też ekologicznie. Sprawdźmy rozwiązania, na jakich oparty jest silnik Mazdy CX-60.

Konstrukcja silnika – magia rightsizeingu Mazdy

Odkąd mazda weszła na rynek, kierowała się zasadą ograniczania wagi swoich samochodów, co pozwalało na jeszcze lepsze osiągi przy zmniejszeniu emisyjności. W konstrukcjach rezygnowano ze wszystkiego, co nie wspiera komfortu jazdy, mocy czy nie przyczynia się do efektywności i ekonomiczności. Przy budowie najnowszego silnika wykorzystano charakterystyczną dla Mazdy zasadę rightsizeingu. Oznacza ona maksymalne dopasowanie mocy i pojemności silnika do wielkości i przeznaczenia danego modelu samochodu. Dzięki temu nic się nie marnuje, a auto może być lekkie, ekologiczne i pozwalać na dynamiczną jazdę w każdych warunkach.

Technologia miękkiej hybrydy – Mazda M Hybrid Boost

Silnik Diesla w nowej Mazdzie CX-60 wspiera technologia elektryczna. Zastosowano tutaj układ tzw. miękkiej hybrydy, by jeszcze lepiej wykorzystać nadmiar generowanej energii. Silnik wysokoprężny zostaje tutaj odciążony przez 48-woltowy generator prądu układu Mazda M Hybrid Boost. Jak on działa? Kiedy hamujemy, energia jest magazynowana, a następnie wykorzystywana do obsługi układów wewnętrznych samochodu. Zostanie zagospodarowana przy włączaniu klimatyzacji czy używaniu rozwiniętych systemów pokładowych. W ten sposób zmniejsza się zużycie paliwa i emisja spalin. Ponadto jazda staje się bardziej płynna, a start jest mniej odczuwalny i cichszy. Korzysta więc kierowca, pasażerowie oraz środowisko.

Najnowsza technologia spalania w silniku Mazdy CX-60

W Mazdzie CX-60 zastosowano również nową, technologicznie zaawansowaną technologię spalania DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition). Dzięki niej możliwe było uzyskanie sprawności termicznej niższej niż 40 %, co pozwala na niższe zużycie paliwa, a w konsekwencji też mniejszą emisję spalin.

Mazda CX-60 – czym się wyróżnia? Niska emisyjność przy komforcie i bezpieczeństwie jazdy

Mazda CX-60 to nie tylko niższe spalanie i emisja dwutlenku węgla. Najnowszy SUV nawet w wersji podstawowej został bogato wyposażony, aby wspierać kierowcę w każdych warunkach na drodze i zapewniać najwyższy poziom bezpieczeństwa.

  • Zaawansowane systemy bezpieczeństwa

Oprócz uzyskiwania najlepszych parametrów związanych z ekonomią i ergonomią jazdy celem nadrzędnym Mazdy jest zapewnianie bezpieczeństwa, dlatego najnowszy model Diesla został wyposażony w rozwinięte systemy bezpieczeństwa. Dzięki temu uzyskał najwyższe noty w rygorystycznych testach Euro NCAP dla każdej z wersji wyposażenia. Zawdzięcza to nadwoziu, które jest lekkie i absorbuje uderzenia nadwozia, technologiom i-Activsense, które wspierają kierowcę podczas ewentualnych zagrożeń podczas jazdy (m.in. system monitorowania reakcji kierowcy). Zapewniają to systemy, m.in. rozpoznawania znaków drogowych, utrzymywania pojazdu w pasie ruchu, wspomagania hamowania, monitorowania cofania czy kontroli martwego pola. Ponadto Mazda CX-60 została wyposażona w matrycowe reflektory LED, które przystosowują się do warunków i sytuacji na drodze. Dzięki aktywnemu tempomatowi można ustawić stałą prędkość i utrzymać odstęp od innych pojazdów.

  • Wsparcie kierowcy podczas jazdy w każdych warunkach

Mazda CX-60 to samochód uniwersalny, który zachwyci podczas jazdy po mieście, jak również będzie doskonałym wsparciem podczas poruszania się po trudnym terenie. Wszystko dzięki opracowanemu przez Mazdę systemowi Mi-Drive (Mazda Intelligent Drive Select). Pozwala on na wybór jednego z pięciu trybów jazdy: Normal, Sport, Off-Road, Towing i EV (sam napęd elektryczny). Ma to wpływ na osiągi, przyczepność i zwiększenie czujności systemów bezpieczeństwa. W trybie Off-Road np. dostępny system kontroli trakcji (TCS) zostaje dopasowany do warunków na drodze. Ma też funkcję tzw. asystenta terenowego, która przydaje się, kiedy samochód ugrzęźnie.

  • Wyposażenie hi-tech dla jeszcze większego komfortu kierowcy

Mazda CX-60 – chociaż została zaplanowana tak, aby być oszczędną i ekologiczną – nie traci na komforcie, a konstruktorzy nie zrezygnowali z najnowocześniejszych rozwiązań obsługi. Przecież energia zostaje zaoszczędzona przy pomocy systemu miękkiej hybrydy, więc można ją wykorzystać np. do zaawansowanych ustawień. Kierowca ma możliwość zmiany pozycji fotela czy lusterek w szerokim zakresie oraz zapisanie ich. Samochód przy pomocy funkcji rozpoznawania twarzy i pamięci ustawień, automatycznie przygotuje kabinę pod osobę, która zasiądzie za kierownicą. Połączy się również ze smartfonem i umożliwi korzystanie z ulubionych aplikacji. W zależności od wyboru wersji wyposażenia wyświetli też niezbędne informacje na ekranie pokładowym lub na szybie. Kierowca i pasażerowie nie odczują więc tych ważnych oszczędności (na energii i paliwie w służbie ekologii), na jakie zwrócono uwagę podczas projektowania. Wnętrze jest luksusowe, pozwala na skupienie się na jeździe i korzystanie z różnego rodzaju wsparcia.

Flagowa Mazda CX-60 z ekologicznym, czystym silnikiem Diesla jest dostępna w dwóch wariantach mocy silnika oraz czterech wersjach wyposażenia: Prime-line, Exclusive-line, Homura i Takumi. Model można personalizować i dopasować do swoich potrzeb oraz oczekiwań względem osiągów, udogodnień oraz wykończenia.

Lokowanie produktu: Mazda

Motyw