Porsche e-paliwo

Przyszłość według Porsche? Elektryczne rowery! Firma otwiera dwie spółki

4 minuty czytania
Komentarze

Porsche podzieliło się ze światem swoimi równie oryginalnymi co ambitnymi planami. Tym razem jedna z najbardziej prestiżowych firm motoryzacyjnych nie ma zamiaru inwestować pieniędzy w nowe fabryki, modele samochodów czy technologie. Niemcy chcą skupić się na niedocenianej gałęzi transportu, jaką stanowią rowery elektryczne.

Porsche stawia na rozwój nie tylko w branży samochodów elektrycznych

Porsche stawia na rozwój nie tylko w branży samochodów elektrycznych

Ostatnie miesiące, a nawet lata przyzwyczaiły nas do licznych wiadomości mówiących o tym, że najpopularniejsi producenci samochodów zaczęli przerzucać się na tworzenie pojazdów elektrycznych. Taki trend dotknął także Porsche, które już dziś oferuje szeroki wybór modeli napędzanych prądem oraz hybryd. Dodatkowo niemiecka firma ostatnimi czasy inwestuje duże pieniądze w markę Rimac, która słynie z produkowania supersamochodów.

Niemniej w przypadku pojazdów elektrycznych nie musimy ograniczać się tylko i wyłącznie do dwuśladów. Na rynku od lat z powodzeniem funkcjonują motocykle, hulajnogi czy rowery napędzane prądem. Porsche najbardziej zainteresowało się ostatnim z wymienionych środków transportu. Właśnie dowiedzieliśmy się, że firma rodem ze Stuttgartu otworzy dwie nowe spółki działające w branży elektrycznych jednośladów.

Z technicznego punktu widzenia oba nowe twory będą spółkami joint venture założonymi wspólnie przez Porsche oraz holenderskie przedsiębiorstwo Ponooc Investment B.V. Pierwsza z nowo utworzonych firm będzie nosić nazwę Porsche eBike Performance GmbH. W założeniu ma ona skupić się na produkcji komponentów do rowerów elektrycznych. Mowa tu o silnikach, akumulatorach czy oprogramowaniu do komputerów.

W kwestii tej spółki bardzo pomocne wydaje się być doświadczenie firmy FAZUA, którą Porsche zakupiło kilka tygodni temu. Niemiecki producent rowerów elektrycznych od lat opracowywał technologie, które hurtowo były stosowane w rowerach elektrycznych. Teraz cała ta wiedza należy do popularnego koncernu.

Przechodząc już do drugiej utworzonej właśnie spółki, należy zacząć od tego, że nosi ona nazwę P2 eBike GmbH. Zadania firmy są dosyć proste i klarowne — wykorzystywanie komponentów stworzonych przez Porsche eBike Performance GmbH do produkowania gotowych rowerów elektrycznych. Ostatnim mechanizmem w tej wielkiej maszynie jest oczywiście sprzedawanie gotowych produktów konsumentom.

Porsche idzie na całego! Nie ma mowy o półśrodkach

Porsche idzie na całego! Nie ma mowy o półśrodkach

O tym, że popularny producent luksusowych samochodów na poważnie wchodzi na rynek rowerów elektrycznych, niech świadczy rozmach całego przedsięwzięcia. Prezesami nowych spółek zostali doświadczeni i renomowani biznesmeni. W przypadku eBike Performance będzie to Jan Becker, natomiast takie samo stanowisko w P2 eBike będzie pełnić Moritz Failenschmid.

W Porsche widzimy ogromny potencjał w segmencie rowerów elektrycznych. W związku z tym konsekwentnie rozwijamy nasze działania na tej płaszczyźnie. Zarówno Jan Becker jak i Moritz Failenschmid są prawdziwymi ekspertami w tworzeniu oraz rozwijaniu przyszłościowych i zorientowanych na klienta działań. Udowodnią to, stając się częścią wykwalifikowanego i zmotywowanego zespołu dążącego do wspólnego celu. Tak jak na Porsche przystało, chcemy opracowywać produkty, które inspirują ludzi inteligentnym designem, wyszukaną technologią i wyjątkowymi osiągami.

Lutz Meschke — wiceprezes zarządu Porsche

Warto podkreślić, że poza produkcją własnych jednośladów Niemcy chcą dostarczać swoje silniki oraz inne komponenty przedsiębiorstwom z całego świata. Oczywiście nie są to pierwsze ruchy Porsche na rynku rowerów elektrycznych. W przeszłości mogliśmy usłyszeć między innymi o zakupie pakietu akcji kontrolnych firmy Greyp. Chorwacka firma od kilku lat produkuje wyczynowe jednoślady górskie napędzane prądem. Co ciekawe jest ona powiązana ze wspomnianą wyżej marką Rimac.

Dalekosiężne plany firmy założonej przez Ferdinanda Porsche w 1931 roku dotyczą bezpośredniej walki o miano największego producenta rowerów elektrycznych na świecie. Aktualnie w wyścigu przewodzą takie marki jak Bosch, Brose, Bafang, Shimano czy Yamaha. Zakusy dotyczą także pozycji producenta komponentów takich jak silniki oraz akumulatory.

Niemniej fani motoryzacji nie mają raczej czego się obawiać — głównym zajęciem firmy ze Stuttgartu pozostaje produkcja samochodów. W tym przypadku należy jednak podkreślić, że dotyczy to zarówno modeli spalinowych jak i elektrycznych. Przecież nie tak dawno informowaliśmy Was o tym, że producent wciąż aktualizuje popularny model Taycan. Mowa tu o zdalnych update’ach systemu, które podnoszą moc silnika oraz zasięg baterii. To chyba najlepszy dowód tego, że dwuślady nie odchodzą w zapomnienie!

Źródło: Electrek & P2 eBike

Motyw