300 nowych ładowarek do aut

W Polsce będzie min. 300 nowych ładowarek do aut elektrycznych – kolejny operator wchodzi do gry

2 minuty czytania
Komentarze

Na polski rynek wszedł nowy operator infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych. Co najmniej 300 nowych ładowarek do aut dostarczonych w ciągu najbliższych kilku lat to jego ambitny plan działania. W realizacji pomóc ma mu współpraca z Boltem.

Minimum 300 nowych ładowarek do aut elektrycznych w Polsce od firmy Eleport

fot. mat. prasowe

Na polskim rynku pojawił się Eleport, który w Europie ma już ponad 100 000 własnych i partnerskich punktów ładowania. W ciągu najbliższych trzech lat, a więc do 2025 roku, firma chce uruchomić w Polsce co najmniej 300 nowoczesnych stacji ładowania AC oraz DC. W niektórych lokalizacjach będą uruchamiane pojedyncze punkty, a w innych całe huby ładowania. Jeśli warunki techniczne na to pozwolą, ładowarki mają korzystać wyłącznie z energii pochodzącej z odnawialnych źródeł.

Zależy nam na przyśpieszeniu procesu budowy wydajnej i przyjaznej sieci ładowania zwłaszcza teraz, kiedy sytuacja na rynku paliw tradycyjnych jest niepewna. Coraz wyższe ceny ropy i fakt, że jest ona importowana głównie ze wschodu, powodują, że coraz więcej argumentów przemawia na korzyść samochodów elektrycznych – uważa Janusz Grądzki, CEO Eleport w Polsce. Jak mówi, do rozwoju zeroemisyjnego transportu potrzeba jednak jakościowej infrastruktury ładowania, a ten rynek dopiero zaczyna się w Polsce rozpędzać.

Swoje plany Eleport zamierza realizować wspólnie z Boltem. Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce zwraca uwagę na to, że zwiększanie dostępności sieci ładowarek do samochodów elektrycznych przyśpieszy przechodzenie na alternatywne środki transportu o niskiej i zerowej emisyjności dwutlenku węgla. W przyszłości Bolt może również uruchomić w Polsce swoją usługę carsharingu (Bolt Drive), która obecnie jest testowana w Estonii. W komunikacie o współpracy Eleportu z Boltem można przeczytać, że Polska jest silnym kandydatem do ewentualnej ekspansji usługi.

Czytaj także: Czy silniki Diesla przetrwają modę na auta elektryczne?

Z najnowszej edycji raportu Polish EV Outlook opracowanego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych wynika, że udział pojazdów zeroemisyjnych w sprzedaży wszystkich nowych samochodów osobowych w Polsce może przekroczyć 10% w 2024 roku.

źródło: informacja prasowa, zdjęcie główne: CHUTTERSNAP/Unsplash

Motyw