Jeep Magneto 2.0 – oto ulepszona wersja elektrycznego monstrum

2 minuty czytania
Komentarze

Jeep przedstawił zaktualizowaną wersję koncepcyjnego samochodu elektrycznego. Magneto 2.0 charakteryzuje się jeszcze bardziej imponującymi osiągami połączonymi z klasyczną i ikoniczną linią pojazdu.

Elektryczny Jeep Magneto 2.0 jest jeszcze lepszy!

Elektryczny Jeep Magneto 2.0 jest jeszcze lepszy!

Amerykański producent zaprezentował ostatnio wersję 2.0 koncepcyjnego samochodu elektrycznego Jeep Magneto. Po raz pierwszy pojazd został przedstawiony w 2021 roku, jednak od tamtej pory sporo się zmieniło. Jeep pokazał, w jaki sposób można połączyć nowoczesne napędy elektryczne wraz z zachowaniem pewnej tradycji. Wersja Magneto 2.0 w stosunku do modelu 1.0 różni się głównie zwiększeniem osiągów pojazdu.

Zobacz też: Cybertruck trafi do klientów w 2023 roku — potwierdza Elon Musk

Co takiego kryje w sobie nowy Jeep? Przede wszystkim zmodernizowany silnik samochodu generuje moc 625 koni mechanicznych przy trzykrotnie większym niż w zeszłym roku momencie obrotowym (do 1152 Nm). Co ciekawe Magneto 2.0 jest wyposażony w sześciobiegową skrzynię manualną, która jest niezwykle rzadko spotykana w przypadku modelów elektrycznych.

Jeśli chodzi o wygląd, nowa wersja od swojego pierwowzoru różni się zaledwie w kilku kwestiach. Przede wszystkim Jeep pozbawił Magneto 2.0 masywnej wyciągarki, która była zamontowana na przednim zderzaku. Ponadto kolorystyka pojazdu wciąż utrzymana jest w bieli i błękicie, co ma podkreślać „elektryczność” modelu. Sama nazwa pojazdu, która kojarzy się w pierwszej kolejności ze złoczyńcą z uniwersum X-Menów (chociaż Jeep miał na myśli raczej elektrykę), także pozostaje bez zmian.

Magneto 2.0 w porównaniu z wersją 1.0 wypada lepiej także pod względem dostosowania do ciężkich warunków. Inżynierowie Jeepa zadbali między innymi o lepszy rozstaw osi, który przekłada się na „wspinaczkę” samochodu po górzystych terenach. Dodatkowo warto zaznaczyć, że Magneto od zera do setki rozpędzi się w zawrotnym czasie troszkę ponad dwóch sekund. Oznacza to, że koncepcyjna terenówka jest szybsza od Tesli Model X Plaid, Riviana R1S czy Forda Mustanga Mach-E GT. Niestety producent nie podał nam żadnych szczegółowych informacji na temat zasięgu akumulatora, w który wyposażony jest Magneto 2.0.

Źródło: The Verge

Motyw