Jeep przedstawił zaktualizowaną wersję koncepcyjnego samochodu elektrycznego. Magneto 2.0 charakteryzuje się jeszcze bardziej imponującymi osiągami połączonymi z klasyczną i ikoniczną linią pojazdu.
Elektryczny Jeep Magneto 2.0 jest jeszcze lepszy!
Amerykański producent zaprezentował ostatnio wersję 2.0 koncepcyjnego samochodu elektrycznego Jeep Magneto. Po raz pierwszy pojazd został przedstawiony w 2021 roku, jednak od tamtej pory sporo się zmieniło. Jeep pokazał, w jaki sposób można połączyć nowoczesne napędy elektryczne wraz z zachowaniem pewnej tradycji. Wersja Magneto 2.0 w stosunku do modelu 1.0 różni się głównie zwiększeniem osiągów pojazdu.
Zobacz też: Cybertruck trafi do klientów w 2023 roku — potwierdza Elon Musk
Co takiego kryje w sobie nowy Jeep? Przede wszystkim zmodernizowany silnik samochodu generuje moc 625 koni mechanicznych przy trzykrotnie większym niż w zeszłym roku momencie obrotowym (do 1152 Nm). Co ciekawe Magneto 2.0 jest wyposażony w sześciobiegową skrzynię manualną, która jest niezwykle rzadko spotykana w przypadku modelów elektrycznych.
Jeśli chodzi o wygląd, nowa wersja od swojego pierwowzoru różni się zaledwie w kilku kwestiach. Przede wszystkim Jeep pozbawił Magneto 2.0 masywnej wyciągarki, która była zamontowana na przednim zderzaku. Ponadto kolorystyka pojazdu wciąż utrzymana jest w bieli i błękicie, co ma podkreślać „elektryczność” modelu. Sama nazwa pojazdu, która kojarzy się w pierwszej kolejności ze złoczyńcą z uniwersum X-Menów (chociaż Jeep miał na myśli raczej elektrykę), także pozostaje bez zmian.
Magneto 2.0 w porównaniu z wersją 1.0 wypada lepiej także pod względem dostosowania do ciężkich warunków. Inżynierowie Jeepa zadbali między innymi o lepszy rozstaw osi, który przekłada się na „wspinaczkę” samochodu po górzystych terenach. Dodatkowo warto zaznaczyć, że Magneto od zera do setki rozpędzi się w zawrotnym czasie troszkę ponad dwóch sekund. Oznacza to, że koncepcyjna terenówka jest szybsza od Tesli Model X Plaid, Riviana R1S czy Forda Mustanga Mach-E GT. Niestety producent nie podał nam żadnych szczegółowych informacji na temat zasięgu akumulatora, w który wyposażony jest Magneto 2.0.
Źródło: The Verge