Bosch kabel do ładowania aut

Bosch zaprezentował nietypowy kabel do ładowania aut elektrycznych

2 minuty czytania
Komentarze

Firma Bosh poinformowała, że wprowadza do swojej oferty kabel do ładowania aut elektrycznych. Produkt wejdzie do sprzedaży w pierwszej połowie 2022 roku, ale już teraz znamy szczegóły dotyczące jego specyfikacji. Czym wyróżnia się na tle innych kabli do uzupełniania energii w samochodach elektrycznych?

Kabel do ładowania aut elektrycznych od firmy Bosh — co w nim nietypowego?

Bosh twierdzi, że jego nowy kabel do ładowania elektrycznych samochodów jest pierwszym na świecie, który nie posiada skrzynki sterującej typu ICCB. Waży mniej niż trzy kilogramy, dzięki czemu jest o 40% lżejszy od konwencjonalnego kabla do ładowania aut. Można go używać zarówno w domu, jak i podczas podróży — w zestawie są specjalne adaptery do wtyczek. Nie trzeba już wozić w bagażniku drugiego kabla, aby być przygotowanym do ładowania pojazdu w każdym możliwym miejscu.

Dzięki temu uniwersalnemu kablowi do ładowania, Bosch sprawia, że elektromobilność jest jeszcze bardziej przyjazna dla użytkownika – mówi dr Uwe Gackstatter, prezes działu Bosch Powertrain Solutions. Chcemy, aby nowe kable stały się standardowym wyposażeniem pojazdów elektrycznych — dodaje. Kabel trójfazowy pozwala na ładowanie prądem zmiennym z mocą do 22 kilowatów. Dzięki Flexible Smart Charging Cable nie ma potrzeby korzystania z wallboxa podczas ładowania w domu — wyjaśnia firma Bosh. To ważne, bo w Europie 84% kierowców samochodów elektrycznych ładuje swoje pojazdy wieczorem lub w nocy w domu (źródło: EV Driver Survey Report 2020).

Czytaj także: Stanford tworzy system edycji genów CasMINI – modyfikacje genetyczne będą prostsze

Opracowanie kabla zajęło zespołowi projektantów 18 miesięcy. Wykorzystano miniaturyzację, dzięki której udało się umieścić systemy sterowania i bezpieczeństwa w kompaktowych wtyczkach kabla. Wtyczka typu 2 na końcu kabla od strony pojazdu zawiera komponenty do sterowania i monitorowania mocy ładowania. Z kolei we wtyczce domowej z adapterem (po drugiej stronie) jest m.in. wyłącznik różnicowoprądowy oraz podzespoły odpowiedzialne za kontrolę temperatury. Nawet podczas ładowania z domowego gniazdka z mocą do 2,3 kW nie dojdzie do przeciążenia ani przegrzania.

źródło: informacja prasowa

Motyw