bmw ix xdrive40 xdrive50 premiera cena specyfikacja

Nowe BMW iX xDrive40 i xDrive50 – poznaliśmy pierwsze szczegóły i orientacyjne ceny

2 minuty czytania
Komentarze

W tym tygodniu BMW przedstawiło swój najnowszy system operacyjny – iDrive 8. Dwudziestoletnia historia tego oprogramowania bardzo dobrze obrazuje przemianę rynku motoryzacyjnego. Jak wspomniałem we wspomnianym tekście, niegdyś takie nowości debiutowały we flagowych limuzynach. Dzisiaj BMW stawia na elektrycznego SUV-a. To właśnie on ma być technologicznym flagowcem firmy. Mowa naturalnie o BMW iX, którego szczegóły właśnie zostały ujawnione – spodziewajmy się dwóch wersji: xDrive40 i xDrive50. Tymczasem przejdźmy właśnie do detali, które mają charakteryzować te odmiany.

BMW iX – pierwszy elektryczny SAV marki w wersjach xDrive40 i xDrive50

bmw ix xdrive40 xdrive50 premiera cena specyfikacja

O ile design BMW iX niewątpliwie należy do kontrowersyjnych i futurystycznych, tak niemiecka firma zapewnia, że to jest nowa era mobilności. Omawiany SAV, czyli Sports Activity Vehicle z Bawarii cechuje się dbałością o środowisko, zapewniając w pełni bezemisyjną, lokalną przyjemność z jazdy połączoną ze sportowym charakterem marki. Ok, ale przejdźmy do konkretów. Na dzień dobry BMW iX będzie oferowany w dwóch wersjach – xDrive40 i xDrive50. Obie trafią do sprzedaży pod koniec 2021 roku. Słabsza odsłona zaoferuje napęd o mocy 240 kW (300 KM), który pozwoli rozpędzić iX w 6 sekund do 100 km/h. Mocniejszy model, wykorzystujący dwa silniki (jeden na przednią, jeden na tylną oś) o łącznej mocy 370 kW (500 KM) gwarantują przyspieszenie do tej samej prędkości w 5 sekund.

Zobacz też: Progi zadowolenia ze sprzedawców – OLX chce zwiększyć bezpieczeństwo zakupów.

Zużycie energii według WLTP wynosi odpowiednio 21 kWh i 20 kWh na 100 kilometrów dla mocniejszej i słabszej wersji. Pojemność ogniw również jest inna w zależności od mocy – 70 kWh dla xDrive40 oraz 100 kWh dla xDrive50. To przekłada się na zasięg do 400 lub 600 kilometrów. Z kolei maksymalna moc ładowania wynosi 150 lub 200 kW, co znowu odpowiednio przekłada się na możliwość przejechania 90 (xDrive40) lub 120 km (xDrive50) po 10 minutach ładowania. Regeneracja ogniw od 10 do 80 procent ma zająć około 40 minut. Z ciekawostek technologicznych warto zaznaczyć, że BMW iX jest kompatybilne z 5G i oferuje moc obliczeniową, która pozwala przetworzyć o 20 razy więcej danych niż w innych modelach koncernu.

Elektryki są drogie? Cena BMW iX zbliżone do X5

Co z cenami? O ile konkretów dla Polski jeszcze nie znamy, tak firma zapewnia, że BMW iX xDrive40 będzie kosztował porównywalnie do BMW X5 z silnikiem spalinowym. W Wielkiej Brytanii oznacza to 69 tysięcy funtów, czyli około 370 tysięcy złotych. W naszym kraju za X5 xDrive40i musimy zapłacić około 330 tysięcy złotych za podstawową wersję wyposażenia, więc uwzględniając dodatki, cena BMW iX ostatecznie faktycznie może sprowadzać się do tej samej wartości. Naturalnie wersja xDrive50 będzie droższa, ale na poznanie szczegółów jeszcze przyjdzie czas.

Źródło: informacja prasowa

Motyw