Steam 26 mln osób

Jeszcze nigdy tak wielu nie korzystało ze Steam – pandemiczny rekord pobity

2 minuty czytania
Komentarze

Od początku pandemii rekord użytkowników korzystających jednocześnie ze Steam został pobity kilkukrotnie. I jak się okazuje, trend ten nie zwalnia. Wczoraj do usługi podłączyło się 26,4 miliona osób, bijąc rekord ustanowiony w zeszłym miesiącu. Warto jednak spojrzeć w przeszłość jeszcze dalej, bo niemal rok wstecz. W marcu 2020 roku, gdy Covid-19 zmusił większość świata do zamknięcia się w domach, Steam pobił swój rekord jednoczesnych użytkowników. Wtedy to 20 milionów osób było jednocześnie zalogowanych na swoich kontach. Minęło zaledwie kilka dni, zanim liczba ta została przekroczona, po czym w ciągu kilku tygodni padł trzeci rekord. Następnie sytuacja się uspokoiła. Jednak na początku tego roku Steam pochwalił się ponad 25 milionami jednocześnie zalogowanych użytkowników. Jednak zaledwie dwa dni temu, bo 7 lutego, wartość ta została pobita. Steam mógł się pochwalić 26 401 443 osobami jednocześnie zalogowanymi na platformie. 

Nowy rekord Steam – ponad 26 mln osób zalogowanych

 Steam 26 mln osób
Fot. Steam

Podczas gdy jeden rekord został pobity, liczba osób grających w gry Steam w tym samym czasie osiągnęła 7,3 miliona. To wciąż mniej, niż rekord wszech czasów, który wynosił 8,1 miliona graczy w grze. Pod tym względem marzec 2020 wciąż jest górą. Valve jest jedną z kilku firm technologicznych, które skorzystały na pandemii. Ostatnie podsumowanie roku w firmie ujawniło, że miesięczna liczba aktywnych graczy Steam osiągnęła 120 milionów w 2020 roku, w porównaniu do 95 milionów rok wcześniej. Było też 21,4 procent więcej zakupionych gier w porównaniu do 2019 roku i 50,7 procent więcej rozegranych godzin.

Zobacz też: Nintendo chce, aby na jeden dom przypadało więcej, niż jeden Switch

Steam odnotowywał już znaczny wzrost w 2020 roku przed blokadami COVID-19, czas grania w gry wideo gwałtownie wzrósł, gdy ludzie zaczęli zostawać w domu. Jednocześnie dramatycznie zwiększyła się liczba klientów kupujących i grających w gry. Mamy nadzieję, że przyniosło im to nieco radości i pomogło przetrwać 2020 rok.

— Napisało Valve w oświadczeniu. 

Źródło: TechSpot

Motyw