Opera przejmuje GameMakera

Tworzenie gier w przeglądarce? Opera dokonała nietypowego przejęcia

2 minuty czytania
Komentarze

Opera od dawna interesuje się rynkiem gier, na co koronnym przykładem może być Opera GX. Nie jest to jednak ostatnie słowo przedsiębiorstwa w tym temacie. Gigant właśnie przejął firmę YoYo Games. Są to twórcy, którzy stoją za GameMaker Studio 2. Warto dodać, że jest to niezwykle popularna platforma wśród początkujących twórców gier, którzy nie radzą sobie najlepiej z programowaniem. Cały system współpracuje z projektami 2D i posiada przystępny interfejs drag-and-drop, a także własny język skryptowy, który może być używany do tworzenia bardziej zaawansowanych tytułów. GameMaker obsługuje wszystkie główne platformy, w tym komputery PC, urządzenia mobilne i Nintendo Switch. To właśnie za pomocą tej platformy powstały takie gry, jak Spelunky i Hotline Miami.

Opera przejmuje GameMakera

Opera kupiła firmę z prostego powodu: Opera GX. Przeglądarka internetowa zorientowana na gracza miała swoją premierę w czerwcu 2019 roku. Jej główną cechą jest wysuwany panel sterowania, który pozwala ograniczyć przepustowość przeglądarki i zobaczyć, które karty wymagają najwięcej zasobów procesora i pamięci operacyjnej. Opera deklaruje, że stworzy w niej nowy blok o nazwie Opera Gaming.

Nie możemy się doczekać dalszego rozwoju Opery GX i napędzania rozwoju GameMakera, czyniąc go bardziej dostępnym dla początkujących użytkowników i rozwijając go w wiodący na świecie silnik gier 2D wykorzystywany przez komercyjne studia.

— Napisał na blogu firmy Krystian Kolondra, EVP Browsers Opera.

Zobacz też: Środowa aktualizacja oferty Netflixa. W serwisie wylądowało aż 8 kapitalnych nowości!

Opera GX miała być przeglądarką dla graczy. Okazuje się jednak, że projekt ten ewoluował i stanie się także rozwiązaniem dla początkujących twórców gier. Możliwe również, ze Opera GX stanie się także niejako platformą dystrybucji tytułów niezależnych stworzonych za pomocą GameMakera. 

Zawsze mieliśmy duże plany dotyczące ulepszenia GameMakera na wszystkich platformach, zarówno z punktu widzenia poprawy dostępności, jak i dalszego rozwoju funkcji dostępnych dla komercyjnych studiów. 

— Stwierdził Stuart Poole, dyrektor generalny YoYo Games.

Źródło: Engadget

Motyw