Problem z aplikacją My Knox – dane użytkowników mogą zostać bezpowrotnie usunięte

3 minuty czytania
Komentarze

Samsung My Knox to popularna aplikacja od tego koreańskiego giganta, która preinstalowana była na flagowych urządzeniach tego producenta z serii Samsung Galaxy aż do roku 2017 – wtedy zastąpiona została przez Bezpieczny FolderMy Knox to program, który pozwala na utworzenie prywatnego profilu użytkownika, na którym może on przechowywać swoje dane, odbierać pocztę e-mail lub instalować aplikacje – wszystkie pliki i programy, które przechowywane są w tym miejscu, są szyfrowane i niedostępne dla użytkownika bez podania odpowiedniego hasła lub weryfikacji za pomocą skanera linii papilarnych. Niestety, ostatnia aktualizacja spowodowała ogromne problemy dla osób korzystających z tego rozwiązania.

Co się stało?

Dziś Samsung rozpoczął rozsyłanie maili do swoich użytkowników, którzy korzystali z usługi My Knox. Jak wynika z informacji podanych w wiadomości, program stworzony przez koreańskiego giganta posiada błąd, którego efektem jest bezpowrotna utrata wszystkich danych, aplikacji i haseł, które przechowywane są w aplikacji. Samsung wie o problemie i rozpoczął pracę nad aktualizacją, która naprawi ten problem, ale sprawa jest dość poważna.

Jakie urządzenia są zagrożone?

Poniżej zamieszczam listę urządzeń, które są zagrożone bezpowrotną utratą danych zgromadzonych w usłudze My Knox. Jeśli na tej liście widzicie nazwę swojego telefonu, to przeczytajcie dalszą część wpisu – znajdują się tam informacje na temat tego, jak uniknąć utraty danych.

  • Galaxy S6;
  • Galaxy S6 Edge;
  • Galaxy S6 Edge+;
  • Galaxy S6 Active;
  • Galaxy Note 5;
  • Galaxy J3 Pop.

Dlaczego tak się dzieje?

Jak donoszą użytkownicy aplikacji, których komentarze można przeczytać w sklepie Google Play, komplikacja ta pojawiła się po aktualizacji systemu Android do wersji 7.0 Nougat i ma związek z trybem maksymalnego oszczędzania energii, który od jakiegoś czasu dostępny jest w telefonach Samsunga. Jest to opcja, dzięki której znacznie wydłużyć można czas pracy urządzenia na jednym naładowaniu akumulatora – tryb ten powoduje m.in. zmniejszenie częstotliwości taktowania procesora, wyłącza swobodny przepływ danych w tle i zmienia motyw na ciemny. Poniżej znaleźć możecie komentarz jednego z użytkowników aplikacji My Knox.

„I lost all my files and data since I upgraded my S6 edge + android system. And those data are nowhere to be found! It wants me to re-register after each and every time I use ultra power saving mode, and keeps losing all saved data. Please fix this, as it makes knox pointless to protect important data just temporarily until u go for ultra power saving mode again.”

Co zrobić, by zminimalizować ryzyko?

Jak można przeczytać w oświadczeniu Samsunga, dane z aplikacji My Knox usuwane są za każdym razem, gdy użytkownik uruchamia tryb maksymalnego oszczędzania energii. Oznacza to, że pliki użytkowników mogą znikać nawet wielokrotnie, gdy nie znają oni źródła tego problemu. Do czasu, gdy nie pojawi się aktualizacja aplikacji, koreański gigant zaleca niewłączanie trybu maksymalnego oszczędzania energii – jest to sprawa dość uciążliwa, ale jeśli przechowujecie ważne pliki w usłudze My Knox, to warto posłuchać się tego zalecenia. Producent zaleca także wykonanie kopii zapasowej wszystkich danych zgromadzonych w programie, by zminimalizować ryzyko utraty ważnych zdjęć i dokumentów. Na sam koniec warto wspomnieć, że wszystkich tak usuniętych danych nie da się przywrócić żadnym sposobem i nie pomoże w tym nawet Samsung.

Źródło: Android Authority

Motyw