google-play-icon-closeup

 

Kto nigdy nie miał problemu z pobraniem aplikacji ze sklepu Google Play? Szczerze powiedziawszy, to nie znam takich osób. Jest to kwestia bardzo irytująca, ale nie wszyscy wiedzą, że często problem można w dość łatwy sposób rozwiązać. Dlatego jeśli masz kłopoty z pobieraniem aplikacji, czy też po prostu sama aplikacja sklepu przestała działać prawidłowo, to poniższe porady są dla Ciebie.

 

google-play-store-error-codes11

 

Wyczyść pamięć podręczną i dane aplikacji

 

Najprostszym sposobem na rozwiązanie problemów ze sklepem Google Play jest usunięcie pamięci podręcznej (cache). Aby tego dokonać, należy wejść w Ustawienia, a potem w Aplikacje. Następnie z listy wybieramy Sklep Google Play. Teraz wystarczy kliknąć w wyczyść pamięć podręczną. Jeśli to nie pomogło, warto także usunąć dane aplikacji Google Play. Taki sam zabieg wykonać możecie z aplikacją Usługi Google Play.
 

Uruchom Menadżer pobierania

 

Pamiętaj, że pobieranie aplikacji ze sklepu Google Play jest możliwe, kiedy włączony jest Menadżer pobierania. Aby sprawdzić, czy jest on włączony, należy wejść w Ustawienia, a następnie w Aplikacje. Na liście znajdź Menadżer pobierania – teraz wystarczy wejść w ustawienia aplikacji i sprawdzić, czy jest ona aktywna.
 

Odinstaluj aktualiacje sklepu Google Play

 

Kolejnym podstawowym krokiem w celu przywrócenia sklepu Play do życia jest odinstalowanie aktualizacji. Robimy to w taki sam sposób jak podczas usuwania pamięci podręcznej. Musimy jedynie wybrać opcję z samego dołu – odinstaluj aktualizacje.
 

Usuń i dodaj ponownie konto Google

 

Jeśli nadal nie możesz pobierać aplikacji z Google Play, warto usunąć swoje konto Google z urządzenia i dodać je ponownie. Aby tego dokonać, musimy wejść w Ustawienia, a następnie w Konta. Szukamy swojego konta Google, wchodzimy w ustawienia, po czym zaznaczamy opcję Usuń konto. Po wykonaniu tej operacji resetujemy swoje urządzenie. Teraz należy ponownie wejść w Konta i dodać raz jeszcze swoje konto Google.
 

Przywróć ustawienia fabryczne

 

Jeśli te podstawowe i uniwersalne metody nie przyniosły rezultatu, możesz skorzystać z opcji przywróć ustawienia fabryczne. Należy jednak pamiętać, że jeśli nie wykonaliśmy backupu, stracimy wszystkie swoje dane.

 

Zainstaluj najnowszą wersję sklepu Play

 

Czasami problemem może być sama wersja sklepu Google Play. Radzę więc zainstalować tą najnowszą – KLIK. Jeśli jednak problem cały czas powraca, polecam zainstalować odsłonę nieco starszą – to również może pomóc.
 

Źródło: google, własne

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Bilski

Kinoman, podróżnik, koszykarz amator, ale przede wszystkim fan mobilnych technologii.