ANDROID.COM.PL – społeczność entuzjastów technologii

Sklep Google Play nie działa poprawnie? Oto kilka porad jak sobie poradzić z najczęstszymi problemami

Autor: Łukasz Pająk Kategoria: Artykuły
sklep play nie dziala not working error wiadomosc komunikat

Każda platforma ma swoje miejsce, jedną aplikację, z której możemy pobrać multum nowych gier i programów. W przypadku Androida mamy do czynienia ze sklepem Play, który jeśli działa to dobrze, ale z pewnością każdemu z Was chociaż raz przydarzyło się, że ta aplikacja odmawiała współpracy i za nic w świecie nie można było z niej poprawnie korzystać.

W takim razie co robić? Problemów jest wiele, rozwiązań też. W takim razie jeśli pojawiają Wam się niezrozumiałe komunikaty, nie możecie połączyć się z bazą gier i programów czy też po prostu pobieranie się nie rozpoczyna to skorzystajcie z jednej z następujących porad.

Wyczyść pamięć podręczną (cache)

Wchodzimy w: Ustawienia -> Aplikacje -> Sklep Google Play. Tutaj wybieramy opcję: „Wyczyść pamięć podręczną”. Służy ona do zapamiętywania najczęstszych ruchów użytkownika, co z kolei przyspiesza pracę aplikacji. Jednak zawsze mogą wkraść się błędy stąd może on powodować problemy z działaniem sklepu Play.

Wyczyść dane

Tym razem jest to o wiele bardziej drastyczne rozwiązania – czyścimy wszelkie dane związane ze sklepem Play, a więc wszelkie ustawienia i wprowadzane przez nas zmiany Jak to zrobić? Identycznie jak w punkcie wyżej, ale tym razem wybieram wybieramy „Wyczyść dane”.

Odinstaluj aktualizacje

Nauczeni doświadczeniem, doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że nowe aktualizacje mogą przynieść  więcej szkody niż pożytku. Tym samym ponownie w tym samym miejscu wybieramy opcję „Odinstaluj aktualizacje”.

Skorzystaj z najnowszej wersji

Teraz pójdziemy w drugą stronę, a więc zainstalujmy najnowszą dostępną wersję sklepu Play. Wszystkie wydania tej aplikacji znajdziecie pod następującym linkiem: Klik! Jeśli jednak najnowsza edycja również nie pracuje poprawnie to można spróbować nieco sarszą propozycję.

Wyczyść pamięć podręczną i dane usług Google Play

Podobnie jak w przypadku dwóch pierwszych punktów, tym razem czyścimy wszelkie pliki związane z usługami Google Play, które również znajdziecie w Ustawieniach -> Aplikacje.

Zaloguj się ponownie na swoje konto Google Play

Ustawienia -> Konta -> Google -> „nasze główne konto” -> Więcej -> Usuń konto. Następnie wchodzimy ponownie do spisu wszystkich podłączonych kont i dodajemy nowe, ponownie to samo. Takie odświeżenie może odblokować ewentualny problem.

Włącz Menedżer pobierania

Często wyłączamy różne aplikacje, które nam – teoretycznie – niepotrzebnie siedzą w pamięci. Tym samym może się zdarzyć, że wyłączymy Menedżer pobierania, który tak naprawdę nie jest potrzebny w sklepie Play, ale zdarzają się sytuacje, że to powoduje blokadę pobierania aplikacji. W takim razie wchodzimy do znanego nam już menu z aplikacjami, wybieramy wszystkie i szukamy tytułowej aplikacji. Wewnątrz ją włączamy. Ewentualnie można ją zrestartować.

Przywróć ustawienia fabryczne

Najbardziej drastyczna ze wszystkich metod powyżej, ale gwarantuje w niemalże 100% wyeliminowanie problemów związanych z urządzeniem. Tracimy wszystkie zgromadzone dane toteż warto robić wcześniej kopię zapasową. Ustawienia fabryczne przywracamy w menu Kopia i Kasowanie danych.

Poznaliście właśnie najpopularniejsze rozwiązania mające pomóc w nieprawidłowym działaniu sklepu Play. Jeśli znacie inne porady to śmiało wypisujcie je w komentarzach dla potomnych.

Na bazie: Androidpit.

Sprawdź najnowsze wpisy