MAT. PROMOCYJNY

70mai M500 – wideorejestrator o sporych możliwościach

6 minut czytania
Komentarze

Czasy, kiedy w samochodach kamery mieli tylko nieliczni kierowcy już dawno za nami. Firm produkujących tego rodzaju sprzęt też nie brakuje i można zagubić się w gąszczu cyferek i specyfikacji. Którą kamerę wybrać, aby zapewnić sobie spokój „na wszelki wypadek”? Ostatnio dotarła do mnie bardzo ciekawa i nietuzinkowa propozycja — przedstawiciel 70mai – M500. Jak się sprawdził? Zapraszam do lektury.

70mai M500 na wideo

Zestaw, specyfikacja techniczna i cena 70mai M500

Zestaw, który otrzymujemy, jest więcej niż bogaty. Poza kamerą w pudełku znajdziecie uchwyt do jej montażu wraz z dwoma specjalnymi foliami antystatycznymi i zapasową naklejką do uchwytu. Całości dopełnia okablowanie — aż 3,5-metrowy kabel USB-A – USB-C oraz niewielka ładowarka samochodowa z dwoma portami USB. Miłym dodatkiem jest plastikowa szpatułka, która pozwoli nam umieścić kabel w szczelinach w samochodzie tak, aby poprawić bezpieczeństwo w czasie jazdy i uniknąć sytuacji, kiedy kabel będzie nam się plątał albo wisiał przed twarzą.

Specyfikacja techniczna:

  • Maksymalna rozdzielczość 2.5K (1944p)
  • Sensor optyczny OmniVision
  • Odbiornik GPS, WiFi
  • Aktywny tryb parkingowy
  • Novatek NT96580
  • Omnivision OS05A10
  • Dostępne rozdzielczości video
    • 2592x1944p30fps, 1920x1440p 30fps, 2592x1456p30fps, 1920x1080p30fps
  • Format video
    • H.264 i H.265
  • Kąt widzenia obiektywu 170 (st.)
  • Przesłona obiektywu f/2.0
  • Pojemność akumulatora 500mAh
  • Ręczne zabezpieczanie plików przed nadpisaniem
  • Wymiary 2,8 x 2,8 x 9,3 cm

Cena sprzętu jest też nadzwyczaj atrakcyjna. W sklepach możecie ją już kupić za ok. 500 zł.

Montaż, budowa i jakość wykonania

Zacznijmy od wyglądu kamery. 70mai M500, to sprzęt bardzo klasyczny i elegancki. Jest w kształcie niedużego prostopadłościanu o zaokrąglonych krawędziach, którego szaro-matowe wykończenie nie zbiera odcisków palców, a słońce nie odbija się od niego powodując odblaski światła w samochodzie. Jedynie obszar wokół samego obiektywu jest czarny i błyszczący. Kamera ma kompaktowe wymiary i jest naprawdę zgrabna. Jak na coś, co ma przede wszystkim działać, a nie wyglądać, to powiedziałbym, że wygląda aż nazbyt dobrze. Front kamery stanowi i sam obiektyw i nienachalne logo producenta. Tył zaś, to przede wszystkim otwory wentylacyjne chłodzące kamerę. Na jednym z boków znajduje się przycisk do włączenia urządzenia a z drugiej strony port USB-C do ładowania. Uniwersalność zastosowanego portu zasługuje na wyrazy uznania i wreszcie nie musimy się martwić o kolejny kabel przeznaczony tylko do jednego urządzenia.

Patrząc na kamerę 70mai M500, łatwo zauważyć, że uchwyt do montażu w samochodzie nie jest zintegrowany z urządzeniem. Uchwyt na kamerę otrzymujemy osobno, ten montujemy, a kamerę do niego wsuwamy. To rozwiązanie ułatwia nam jej demontaż, np. w celu zgrania materiału wideo w domu. Uchwyt do szyby montuje się na klej, ale tu czekało mnie miłe zaskoczenie, ponieważ na szybę montuje się arkusik folii antyelektrostatycznej, a dopiero na niego przyklejamy zaczep. Kąt patrzenia kamerki możemy w uchwycie regulować w zakresie góra-dół. Obrót lewo-prawo nie jest możliwy, ale szerokie pole obiektywu rekompensuje ten brak.

Wrażenia z użytkowania

Początkowo możecie być zaskoczeni, że na kamerze nie ma żadnych przycisków, które służyłyby do jej konfiguracji. Okazuje się, że rozwiązanie jest genialne w swej prostocie — wystarczy pobrać aplikację 70mai, która jest dostępna zarówno w sklepie Play, jak i AppStore. Za jej pomocą sparujemy kamerę z aplikacją, a potem czeka nas dalsza konfiguracja urządzenia. Na początek zostajemy przywitani bezpośrednim widokiem z kamerki, który jest pomocny przy montażu uchwytu czy ustawianiu kąta widzenia. Dwa widoczne przyciski: Album i Zrób zdjęcia, wskazują na dwie najważniejsze funkcje aplikacji. Z pomocą tego pierwszego przeniesiemy się do osi czasu, która w czytelny sposób pomoże nam przejrzeć nagrania i, jeśli będziemy chcieli, pobrać wybrany fragment nagrania o długości od 10 sekund do 3 minut.

W głównym menu znajdziemy też przycisk z trzema kropkami odpowiedzialny za zmianę ustawień. Tutaj możemy zmienić sposób kodowania wideo, wybrać rozdzielczość nagrywania — w proporcjach 4:3 w 2592 na 1944 albo 1920 na 1440 pikseli, albo odpowiadające im rozdzielczości w 16:9. Kolejne opcje pozwolą zmienić czas trwania klipu awaryjnego, włączyć nadzór parkowania, ustawić jak czuły ma być rejestrator na kolizję, włączyć fotografię poklatkową, nagrywanie w HDR, włączyć lub wyłączyć znak wodny z logiem czy informacją o GPS i prędkości oraz ustawić odporność na miganie. Ja widzicie mamy wiele możliwości personalizacji, a to jeszcze nie koniec. Dalej w ustawieniach możemy włączyć sterowanie głosem, ponieważ nawet taką opcję 70mai oferuje. Wystarczy, że powiecie np. “shoot a video” a kamerka zabezpieczy fragment nagrywanego wideo. Ponadto można włączyć system ADAS, dzięki któremu wideorejestrator ostrzeże nas o zbliżających się pojazdach, pieszych czy nagłej zmianie pasa. A potem mamy już klasykę, czyli ustawienia dźwięku.

Jakość nagrań

Nie jest tajemnicą, że to od jakości nagrań zależy główna ocena pracy kamery. 70mai M500 jako wideorejestrator sprawdza się rewelacyjnie. Zawdzięczamy to mocnym podzespołom — mamy na pokładzie procesor Novatek NT96580, sensor Omnivision OS05A10 oraz obiektyw o jasności f/2.0 i polu widzenia 170 stopni. Tak jak wcześniej wspominałem maksymalna rozdzielczość to 2592 x 1944 px w 30 kl/s (proporcje obrazu 4:3). Nagrane materiały są bardzo dobre jakościowo niezależnie od pory dnia czy warunków. Nawet jadąc pod światło widać, że obraz jest wyraźny, a rejestracje samochodowe można z łatwością odczytać. Nocne nagrania też są wysokiej jakości i tutaj odczytanie numerów rejestracyjnych samochodów znajdujących się bliżej nas też nie powinno nastręczać trudności. Poniżej znajdziecie przykładowe nagrania.

Akcesoria

Oprócz wideorejestratora możemy poszerzyć nasz zestaw o dodatkowe komponenty. 70mai M500 oferuje przydatne akcesoria. Jednym z nich jest adapter stałego zasilania 70mai Hardwire Kit UP03, który po podłączeniu da naszemu urządzeniu zasilanie nawet przy wyłączonym silniku. To pozwoli z kolei na włączenie trybu parkingowego, który dodatkowo zadba o bezpieczeństwo naszego pojazdu.

Innym jest 70mai External TPMS Sensor, czyli czujniki ciśnienia i temperatury w oponach. Te, po sparowaniu z naszą kamerą, pozwolą nam w aplikacji podejrzeć aktualne ciśnienie czy temperaturę powietrza w oponach. Jeśli TMPS wykryje nagły spadek ciśnienia, to nawet bez włączonej aplikacji otrzymamy głosowe powiadomienie o problemie. I to po polsku!

70mai M500 – podsumowanie

Podsumowując, 70mai M500 to elegancko wyglądający wideorejestrator o dobrej jakości nagrywania obrazu. Dzięki kompaktowej i ergonomicznej budowie łatwo się go montuje i obsługuje. Do tego może się pochwalić naprawdę dużą liczbą ustawień i możliwością personalizacji, którą można łatwo przeprowadzić z poziomu aplikacji na smartfonie. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość dodania do niej akcesoriów, które pozwolą na włączenie stałego zasilania czy monitorowania opon. Z pewnością 70mai stanowi świetną propozycję, dla kierowców chcących zadbać o bezpieczeństwo swoje i swojego samochodu.

Wpis powstał we współpracy z 70mai Polska

Motyw