Raport Social Index 2021 opublikowany przez SentiOne przynosi odpowiedź na pytanie o 100 najpopularniejszych marek w Polsce wśród polskich internautów. W czołówce rankingu nie zabrakło producentów elektroniki, samochodów oraz reprezentantów branży e-commerce. Do tych ostatnich należą zresztą pierwsze miejsca.
100 najpopularniejszych marek wśród internautów z Polski
Analitycy firmy SentiOne opracowali Social Index. To narzędzie pozwalające ocenić popularność poszczególnych marek wśród internautów. Przy przyznawaniu punktów brane pod uwagę są takie czynniki, jak liczba wzmianek, artykułów, udostępnień i retweetów, a nawet sentyment wypowiedzi.
Lista TOP 100 najpopularniejszych marek wśród polskich internautów wg. SentiOne (pogrubioną czcionką oznaczyliśmy marki związane z elektroniką użytkową, e-commerce, telekomunikacją oraz motoryzacją):
- Allegro
- OLX
- Apple
- Samsung
- BMW
- Indigo Nails
- Mercedes-Benz
- Amazon.pl
- Coca-Cola
- Vinted
- Xiaomi
- Sony
- Volkswagen
- Mastercard
- Audi
- Ford
- Toyota
- Microsoft
- Nike
- AliExpress
- LG
- Huawei
- Škoda
- Orange
- Fiat
- Plus
- Adidas
- PKO BP
- Tesla
- Pampers
- PayPal
- Play
- mBank
- Opel
- Ferrari
- Bank Pekao
- Renault
- Honda
- Semilac
- Volvo
- Alfa Romeo
- Pepsi
- Nintendo
- Porsche
- Red Bull
- Canon
- NeoNail
- Thermomix
- Wiedźmin
- ASUS
- Shein
- Kinder
- Squid Game
- Mazda
- Snickers
- Bosch
- Avon
- Dell
- Nokia
- Santander
- realme
- Ceneo
- Peugeot
- Nutella
- Suzuki
- Nivea
- Zalando
- MSI
- L’Oreal
- ZARA
- Lenovo
- Hyundai
- H&M
- T-Mobile
- Nissan
- Seat
- Electrolux
- Citroën
- Tania Książka
- x-kom
- ING
- Alior Bank
- Sinsay
- Samsung AGD
- Nikon
- PZU
- Winiary
- Revolut
- Bielenda
- Logitech
- Subaru
- OPPO
- Lexus
- Dacia
- E. Wedel
- JBL
- Kia
- Lucyfer
- VISA
- Dom z papieru
O czym najczęściej dyskutują w sieci polscy internauci?
Z analizy SentiOne wynika, że najpopularniejszymi tematami dyskusji wśród polskich internautów są motoryzacja, RTV, e-commerce, żywność i napoje oraz finanse. Od dwóch lat obserwujemy jeszcze szybszy niż dotychczas wzrost zainteresowania e-commerce – to oczywiście za sprawą pandemii COVID-19. Na tegoroczny wynik branży ogromny wpływ miał również nadwiślański debiut Amazona — czytamy w raporcie Social Index 2021. Amazon od razu znalazł się na podium rankingu w swojej kategorii (trzecie miejsce), jednak zapewnił również sporą liczbę wzmianek konkurencji. Wg. autorów raportu miarą siły marki w kategorii e-commerce jest liczba wklejanych linków do planowanych zakupów.
Do najpopularniejszych tematów wśród polskich internautów w 2021 roku należała motoryzacja. Szczególne zainteresowanie wzbudziła kwestia bezpieczeństwa na drogach w kontekście wypadków polityków i nieodpowiedzialnych kierowców. Podium kategorii naznaczone jest
wzmiankami na temat wspomnianych wypadków. Pod każdą informacją o kolizji z udziałem BMW, w komentarzach internautów wraca stereotyp brawurowego i nieuprzejmego kierowcy tej marki — czytamy w raporcie. Bardziej pozytywny wydźwięk miały dyskusje na temat drugiego w tej kategorii Mercedesa. Internauci dyskutowali o nim głównie w kontekście wyścigów F1.
Wg. autorów raportu liczba wzmianek na tematy związane z RTV jest wprost proporcjonalna do liczby wypuszczanych na rynek smartfonów. Niekwestionowanym liderem kategorii pozostaje Apple, na podium są też Samsung oraz Xiaomi. Warto zwrócić uwagę na wyzwania dla branży w kontekście społecznym – choćby szeroko omawianego prawa do naprawy, które wielu producentów chciałoby ograniczyć. Spotyka się to ze sprzeciwem internautów, na przykład na Wykopie — komentują autorzy raportu.
Czytaj także: Przenośny kompresor, a może TV Stick 4K z pilotem – nowe produkty od Xiaomi w Polsce
Telekomunikacja to kategoria, której marki zanotowały najwięcej negatywnego nacechowania wypowiedzi internautów. Polacy skarżyli się w sieci m.in. na problemy techniczne i niejasne oferty. Wciąż popularne były również negatywne opinie o 5G. Orange, Plus, Play — tak wygląda podium w tej kategorii.
źródło: „Social Index 2021” – raport SentiOne