100 najpopularniejszych marek

100 najpopularniejszych marek wśród polskich internautów — znamy listę

3 minuty czytania
Komentarze

Raport Social Index 2021 opublikowany przez SentiOne przynosi odpowiedź na pytanie o 100 najpopularniejszych marek w Polsce wśród polskich internautów. W czołówce rankingu nie zabrakło producentów elektroniki, samochodów oraz reprezentantów branży e-commerce. Do tych ostatnich należą zresztą pierwsze miejsca.

100 najpopularniejszych marek wśród internautów z Polski

Analitycy firmy SentiOne opracowali Social Index. To narzędzie pozwalające ocenić popularność poszczególnych marek wśród internautów. Przy przyznawaniu punktów brane pod uwagę są takie czynniki, jak liczba wzmianek, artykułów, udostępnień i retweetów, a nawet sentyment wypowiedzi.

Lista TOP 100 najpopularniejszych marek wśród polskich internautów wg. SentiOne (pogrubioną czcionką oznaczyliśmy marki związane z elektroniką użytkową, e-commerce, telekomunikacją oraz motoryzacją):

  1. Allegro
  2. OLX
  3. Apple
  4. Samsung
  5. BMW
  6. Indigo Nails
  7. Mercedes-Benz
  8. Amazon.pl
  9. Coca-Cola
  10. Vinted
  11. Xiaomi
  12. Sony
  13. Volkswagen
  14. Mastercard
  15. Audi
  16. Ford
  17. Toyota
  18. Microsoft
  19. Nike
  20. AliExpress
  21. LG
  22. Huawei
  23. Škoda
  24. Orange
  25. Fiat
  26. Plus
  27. Adidas
  28. PKO BP
  29. Tesla
  30. Pampers
  31. PayPal
  32. Play
  33. mBank
  34. Opel
  35. Ferrari
  36. Bank Pekao
  37. Renault
  38. Honda
  39. Semilac
  40. Volvo
  41. Alfa Romeo
  42. Pepsi
  43. Nintendo
  44. Porsche
  45. Red Bull
  46. Canon
  47. NeoNail
  48. Thermomix
  49. Wiedźmin
  50. ASUS
  51. Shein
  52. Kinder
  53. Squid Game
  54. Mazda
  55. Snickers
  56. Bosch
  57. Avon
  58. Dell
  59. Nokia
  60. Santander
  61. realme
  62. Ceneo
  63. Peugeot
  64. Nutella
  65. Suzuki
  66. Nivea
  67. Zalando
  68. MSI
  69. L’Oreal
  70. ZARA
  71. Lenovo
  72. Hyundai
  73. H&M
  74. T-Mobile
  75. Nissan
  76. Seat
  77. Electrolux
  78. Citroën
  79. Tania Książka
  80. x-kom
  81. ING
  82. Alior Bank
  83. Sinsay
  84. Samsung AGD
  85. Nikon
  86. PZU
  87. Winiary
  88. Revolut
  89. Bielenda
  90. Logitech
  91. Subaru
  92. OPPO
  93. Lexus
  94. Dacia
  95. E. Wedel
  96. JBL
  97. Kia
  98. Lucyfer
  99. VISA
  100. Dom z papieru

O czym najczęściej dyskutują w sieci polscy internauci?

Z analizy SentiOne wynika, że najpopularniejszymi tematami dyskusji wśród polskich internautów są motoryzacja, RTV, e-commerce, żywność i napoje oraz finanse. Od dwóch lat obserwujemy jeszcze szybszy niż dotychczas wzrost zainteresowania e-commerce – to oczywiście za sprawą pandemii COVID-19. Na tegoroczny wynik branży ogromny wpływ miał również nadwiślański debiut Amazona — czytamy w raporcie Social Index 2021. Amazon od razu znalazł się na podium rankingu w swojej kategorii (trzecie miejsce), jednak zapewnił również sporą liczbę wzmianek konkurencji. Wg. autorów raportu miarą siły marki w kategorii e-commerce jest liczba wklejanych linków do planowanych zakupów.

Do najpopularniejszych tematów wśród polskich internautów w 2021 roku należała motoryzacja. Szczególne zainteresowanie wzbudziła kwestia bezpieczeństwa na drogach w kontekście wypadków polityków i nieodpowiedzialnych kierowców. Podium kategorii naznaczone jest
wzmiankami na temat wspomnianych wypadków. Pod każdą informacją o kolizji z udziałem BMW, w komentarzach internautów wraca stereotyp brawurowego i nieuprzejmego kierowcy tej marki
— czytamy w raporcie. Bardziej pozytywny wydźwięk miały dyskusje na temat drugiego w tej kategorii Mercedesa. Internauci dyskutowali o nim głównie w kontekście wyścigów F1.

Wg. autorów raportu liczba wzmianek na tematy związane z RTV jest wprost proporcjonalna do liczby wypuszczanych na rynek smartfonów. Niekwestionowanym liderem kategorii pozostaje Apple, na podium są też Samsung oraz Xiaomi. Warto zwrócić uwagę na wyzwania dla branży w kontekście społecznym – choćby szeroko omawianego prawa do naprawy, które wielu producentów chciałoby ograniczyć. Spotyka się to ze sprzeciwem internautów, na przykład na Wykopie — komentują autorzy raportu.

Czytaj także: Przenośny kompresor, a może TV Stick 4K z pilotem – nowe produkty od Xiaomi w Polsce

Telekomunikacja to kategoria, której marki zanotowały najwięcej negatywnego nacechowania wypowiedzi internautów. Polacy skarżyli się w sieci m.in. na problemy techniczne i niejasne oferty. Wciąż popularne były również negatywne opinie o 5G. Orange, Plus, Play — tak wygląda podium w tej kategorii.

źródło: „Social Index 2021” – raport SentiOne

Motyw