Microsoft ogłosił wczoraj nowe zasady Open App Store, które będą miały zastosowanie do Microsoft Store. Dotyczyć one będą także rynków nowej generacji, które powstaną przy okazji tworzenia gier.
Zobacz także: Oto nowy hit Netflixa na miarę Squid Game – numer jeden w 55 krajach
Microsoft dostosowuje się do nowych przepisów
Microsoft chce, aby organy regulacyjne i opinia publiczna wiedziały, że jako firma jest zaangażowana w dostosowywanie się do nowych przepisów. Spółka zdaje sobie sprawę, że nadchodząca nowa era regulacji technologii niesie ze sobą zarówno korzyści, jak i zagrożenia, nie tylko dla pojedynczej firmy, ale dla całej branży. Każde nowe rozporządzenie wiąże się z ryzykiem, które zasługuje na uczciwe i dokładne rozważenie. Microsoft uważa, że rządy mogą przyjąć nowe regulacje technologiczne, które promują konkurencję, jednocześnie chroniąc podstawowe wartości, takie jak prywatność oraz bezpieczeństwo krajowe i cybernetyczne.
Zasady, które przyjęto, zapewnią również najlepszą możliwą obsługę twórcom i klientom każdej wielkości. Zasady te są oparte na przepisach dotyczących sklepów z aplikacjami, które są uwzględniane przez rządy na całym świecie, w tym przez Stany Zjednoczone, Unię Europejską, Republikę Korei, Holandię i inne kraje.
Dzisiaj między twórcami i graczami istnieje zbyt wiele tarć. Zasady i praktyki sklepów z aplikacjami na urządzeniach mobilnych ograniczają, jak twórcy mogą oferować gry oraz jak gracze mogą w nie grać. Duża inwestycja w przejęcie Activision Blizzard jeszcze bardziej wzmacnia determinację Microsoftu, aby usunąć te tarcia zarówno w imieniu twórców, jak i graczy. Gigant chce, aby światowej klasy treści łatwiej docierały do każdego gracza na każdej platformie. Chce zachęcać do większej innowacyjności i inwestycji w tworzenie treści oraz mniej ograniczeń w dystrybucji. Świat potrzebuje otwartych rynków aplikacji, a to wymaga otwartych sklepów z aplikacjami. Zasady, które zostały ogłoszone, odzwierciedlają nasze zaangażowanie w ten cel.
Nowe zasady Microsoft Store
Microsoft podzielił zasady na kilka kategorii:
- Jakość, bezpieczeństwo, ochrona i prywatność:
- Umożliwienie wszystkim programistom dostępu do sklepu z aplikacjami, o ile spełniają rozsądne i przejrzyste standardy jakości i bezpieczeństwa.
- Kontynuowanie ochrony klientów i graczy korzystających ze sklepu z aplikacjami, zapewniając, że programiści spełniają standardy bezpieczeństwa.
- Kontynuowanie szanowania prywatności klientów w sklepach z aplikacjami, dając im kontrolę nad zarządzaniem ich danymi i sposobem ich wykorzystywania.
- Odpowiedzialność:
- Utrzymywanie własnych aplikacji zgodnie z tymi samymi standardami, co konkurencyjne aplikacje.
- Niewykorzystywanie żadnych niepublicznych informacji ani danych ze sklepu z aplikacjami do konkurowania z aplikacjami deweloperów.
- Uczciwość i przejrzystość:
- Aplikacje w sklepie będą traktowane jednakowo, bez nieuzasadnionego preferowania lub rankingu aplikacji Microsoftu lub aplikacji partnerów biznesowych względem innych.
- Microsoft będzie przejrzyście informować o zasadach promocji i marketingu w sklepie z aplikacjami oraz konsekwentnie i obiektywnie je stosować.
- Wybór programisty:
- Firma nie będzie wymagać od programistów w sklepie z aplikacjami używania tamtejszego systemu płatności do przetwarzania płatności w aplikacji.
- Microsoft nie będzie wymagać od programistów sklepu z aplikacjami, aby zapewniali korzystniejsze warunki w sklepie niż w innych sklepach z aplikacjami.
- Spółka nie będzie stawiać deweloperów w niekorzystnej sytuacji, jeśli zdecydują się korzystać z systemu przetwarzania płatności innego niż Microsoftu lub jeśli zaoferują inne warunki w innych sklepach z aplikacjami.
- Firma nie zabrania programistom komunikowania się bezpośrednio z klientami za pośrednictwem ich aplikacji w uzasadnionych celach biznesowych, takich jak warunki cenowe i oferty produktów lub usług.
Źródło: microsoft