Windows 11 oficjalnie Microsoft Store

Nowe zasady Microsoft Store – gigant stawia na bezpieczeństwo

3 minuty czytania
Komentarze

Microsoft ogłosił wczoraj nowe zasady Open App Store, które będą miały zastosowanie do Microsoft Store. Dotyczyć one będą także rynków nowej generacji, które powstaną przy okazji tworzenia gier.

Zobacz także: Oto nowy hit Netflixa na miarę Squid Game – numer jeden w 55 krajach

Microsoft dostosowuje się do nowych przepisów

zasady Microsoft Store Windows 11 dla deweloperów Sklep Microsoft Store

Microsoft chce, aby organy regulacyjne i opinia publiczna wiedziały, że jako firma jest zaangażowana w dostosowywanie się do nowych przepisów. Spółka zdaje sobie sprawę, że nadchodząca nowa era regulacji technologii niesie ze sobą zarówno korzyści, jak i zagrożenia, nie tylko dla pojedynczej firmy, ale dla całej branży. Każde nowe rozporządzenie wiąże się z ryzykiem, które zasługuje na uczciwe i dokładne rozważenie. Microsoft uważa, że rządy mogą przyjąć nowe regulacje technologiczne, które promują konkurencję, jednocześnie chroniąc podstawowe wartości, takie jak prywatność oraz bezpieczeństwo krajowe i cybernetyczne.

Zasady, które przyjęto, zapewnią również najlepszą możliwą obsługę twórcom i klientom każdej wielkości. Zasady te są oparte na przepisach dotyczących sklepów z aplikacjami, które są uwzględniane przez rządy na całym świecie, w tym przez Stany Zjednoczone, Unię Europejską, Republikę Korei, Holandię i inne kraje.

Dzisiaj między twórcami i graczami istnieje zbyt wiele tarć. Zasady i praktyki sklepów z aplikacjami na urządzeniach mobilnych ograniczają, jak twórcy mogą oferować gry oraz jak gracze mogą w nie grać. Duża inwestycja w przejęcie Activision Blizzard jeszcze bardziej wzmacnia determinację Microsoftu, aby usunąć te tarcia zarówno w imieniu twórców, jak i graczy. Gigant chce, aby światowej klasy treści łatwiej docierały do każdego gracza na każdej platformie. Chce zachęcać do większej innowacyjności i inwestycji w tworzenie treści oraz mniej ograniczeń w dystrybucji. Świat potrzebuje otwartych rynków aplikacji, a to wymaga otwartych sklepów z aplikacjami. Zasady, które zostały ogłoszone, odzwierciedlają nasze zaangażowanie w ten cel.

Nowe zasady Microsoft Store

Microsoft podzielił zasady na kilka kategorii:

  • Jakość, bezpieczeństwo, ochrona i prywatność:
    • Umożliwienie wszystkim programistom dostępu do sklepu z aplikacjami, o ile spełniają rozsądne i przejrzyste standardy jakości i bezpieczeństwa.
    • Kontynuowanie ochrony klientów i graczy korzystających ze sklepu z aplikacjami, zapewniając, że programiści spełniają standardy bezpieczeństwa.
    • Kontynuowanie szanowania prywatności klientów w sklepach z aplikacjami, dając im kontrolę nad zarządzaniem ich danymi i sposobem ich wykorzystywania.
  • Odpowiedzialność:
    • Utrzymywanie własnych aplikacji zgodnie z tymi samymi standardami, co konkurencyjne aplikacje.
    • Niewykorzystywanie żadnych niepublicznych informacji ani danych ze sklepu z aplikacjami do konkurowania z aplikacjami deweloperów.
  • Uczciwość i przejrzystość:
    • Aplikacje w sklepie będą traktowane jednakowo, bez nieuzasadnionego preferowania lub rankingu aplikacji Microsoftu lub aplikacji partnerów biznesowych względem innych.
    • Microsoft będzie przejrzyście informować o zasadach promocji i marketingu w sklepie z aplikacjami oraz konsekwentnie i obiektywnie je stosować.
  • Wybór programisty:
    • Firma nie będzie wymagać od programistów w sklepie z aplikacjami używania tamtejszego systemu płatności do przetwarzania płatności w aplikacji.
    • Microsoft nie będzie wymagać od programistów sklepu z aplikacjami, aby zapewniali korzystniejsze warunki w sklepie niż w innych sklepach z aplikacjami.
    • Spółka nie będzie stawiać deweloperów w niekorzystnej sytuacji, jeśli zdecydują się korzystać z systemu przetwarzania płatności innego niż Microsoftu lub jeśli zaoferują inne warunki w innych sklepach z aplikacjami.
    • Firma nie zabrania programistom komunikowania się bezpośrednio z klientami za pośrednictwem ich aplikacji w uzasadnionych celach biznesowych, takich jak warunki cenowe i oferty produktów lub usług.

Źródło: microsoft

Motyw