monetyzacja

Monetyzacja ważna dla twórców aplikacji – kilka sztuczek od Google

4 minuty czytania
Komentarze

2021 był wielkim rokiem dla twórców aplikacji. Globalne wydatki klientów osiągnęły nowy poziom, a oczekiwania dotyczące bezpieczeństwa cyfrowego nadal się zmieniają. Platformy mobilne i organy regulacyjne wprowadzają zmiany w celu lepszej ochrony prywatności użytkowników. Prawdopodobnie nadal będą to główne tematy w 2022 r. Monetyzacja jest bardzo ważna dla twórców aplikacji. Warto więc zobaczyć porady na ten temat od Google. Mogą one pomóc napędzać zyski w szybko zmieniającym się otoczeniu.

Zobacz także: Aplikacja zmierzy ciśnienie krwi za pomocą aparatu w smartfonie!

Monetyzacja ważna dla twórców – porady

Zdywersyfikuj źródła popytu, aby zapewnić większą wartość

monetyzacja

Ponieważ branża przestawia się na ustalanie stawek w czasie rzeczywistym, silne źródła popytu mogą pomóc Ci w pełni wykorzystać Twoje unikalne zasoby reklamowe. W szczególności dostęp do zróżnicowanej grupy kupujących może zapewnić wysoki efektywny koszt tysiąca wyświetleń (eCPM) Twoich zasobów reklamowych.

Google AdMob obsługuje wiele źródeł popytu, aby pomóc Ci zarabiać więcej dzięki ustalaniu stawek w czasie rzeczywistym. Sieć AdMob obejmuje popyt z Google Ads, Display & Video 360 i ponad 200 platform DSP. Wkrótce wprowadzona zostanie także integracja zestawu SDK (Software Development Kit). W przypadku obsługi zasobów reklamowych w sprzedaży bezpośredniej warto rozważyć Google Ad Manager.

Po tym, jak firma Me2Zen, twórca gier mobilnych, odnotowała dobre wyniki w sieci AdMob, zdecydowano się przejść na tę platformę. Zespół zastosował 15% wzrost średniego przychodu na każdego aktywnego użytkownika dziennie (ARPDAU).

Uprość operacje, aby uwolnić zasoby

Skuteczny zestaw narzędzi do zarządzania zadaniami operacyjnymi może zaoszczędzić czas i pomóc Ci skoncentrować się na rozwoju. Na przykład solidna strategia testów A/B może pomóc w podjęciu decyzji, jakie dźwignie należy zastosować, aby zoptymalizować wydajność. Dzięki AdMob możesz kilkoma kliknięciami skonfigurować test A/B i uzyskać przydatne statystyki, aby zarobić więcej.

monetyzacja

Wdrażanie i testowanie może być kolejnym czasochłonnym zadaniem dla programistów. Dzięki narzędziom takim jak Ad Inspector możesz testować konfiguracje adapterów i źródła popytu. Przyspiesza to proces testowania i dodaje trochę zabawy.

Monetyzacja to wykorzystanie danych i spostrzeżeń do napędzania wzrostu

Odpowiednie statystyki mogą odkryć nowe możliwości wykraczające poza zarabianie. Szerokie zrozumienie długookresowej wartości użytkownika (LTV) może pomóc w udoskonaleniu strategii pozyskiwania użytkowników. Informacje o tym, jak reklamy wpływają na utrzymanie użytkowników, mogą pomóc zoptymalizować łączne przychody przy jednoczesnym utrzymaniu dobrego komfortu użytkowników. Dzięki zasobom, takim jak raport aktywności reklam i raport kohort, dostępny w AdMob, uzyskasz jasny obraz skuteczności reklam i LTV użytkowników. Następnie możesz wykorzystać te statystyki, aby znaleźć więcej wartościowych użytkowników dzięki rozwiązaniom takim jak docelowy zwrot z nakładów na reklamę (tROAS) dla przychodów z reklam.

Podczas przechodzenia na model hybrydowy, firma IGG, twórca gier, połączył dane LTV z AdMob z wewnętrzną analizą ROI, aby zidentyfikować nowe możliwości rozwoju na swoich największych rynkach. Te spostrzeżenia pomogły zespołowi podwoić bazę użytkowników dzięki zwiększeniu wydatków na regionalne kampanie promujące aplikacje.

Zastosuj silne kontrole bezpieczeństwa marki, aby utrzymać zaufanie użytkowników

Ponieważ oczekiwania ludzi dotyczące prywatności cyfrowej stale rosną, niezwykle ważne jest budowanie zaufania poprzez angażujące i odpowiednie dla marki reklamy. Podczas gdy sensowne wrażenia z reklam mogą uzupełniać Twoją aplikację i zwiększać zaufanie, złe wrażenia mogą prowadzić do odinstalowania lub, co gorsza, utraty zaufania do Twojej marki.

Aby zapewnić bezpieczeństwo marki, Twoja platforma powinna mieć wysoką poprzeczkę jakości popytu reklamodawców i zapewniać kontrolę, która pomoże Ci zapewnić optymalną jakość reklam. Dzięki AdMob możesz blokować reklamy z określonych kategorii lub określonych konkurentów. Możesz też skorzystać z Centrum oceny reklam, aby sprawdzić reklamy przesyłane przez sieć AdMob i w razie potrzeby ręcznie je zablokować.

Źródło: Google

Motyw